5
یکشنبه 14 مهر 1398
شماره 7777
زیست‌بوم
23023611
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فریدونکنار زیبا، میزبان خوبی برای پرندگان مهاجر باشد!

آبگیرهای منطقه «فریدونکنار» و «سرخرود» و «ازباران» در مازندران، یکی از مهم‌ترین منطقه‌های ایران است که پرندگان مهاجر از سرزمین‌های شمالی کره زمین برای زمستان‌گذرانی به آن روی‌می‌آورند.
ویژه
همزمان با روز آتش‌نشان، مأموران آتش‌نشانی استان خراسان جنوبی قلعه تاریخی «بادام تک» را برای برگزاری مانور خود بدون اجازه اداره میراث فرهنگی به آتش کشیدند.
صیادان خوزستان برخلاف سال گذشته، امسال خبری از حضور متعدد لاک‌پشت‌های فراتی در کارون ندادند و مشاهدات آنها از کاهش چشمگیر جمعیت لاک‌پشت فراتی حکایت دارد.

کوه زباله‌های شمال به مجلس رسید

نمایندگان مجلس، آمادگی خود را برای تصویب هر لایحه‌ای که مشکل پسماند شهر‌های شمالی را برطرف کند، اعلام کردند - نمایندگان استان‌های شمالی به همشهری گفته‌اند، معضل دفن غیراصولی زباله به‌تدریج تبدیل به یک بحران ملی می‌شود- ساکنان نوار سبز شمال کشور در هفته‌های گذشته تجمعات اعتراضی برای مقابله با دپوی زباله در جنگل‌های شمال کشور داشته‌اند
مشکل دپوی زباله با اعتراض مردم منطقه چهاردانگه حد‌فاصل مازندران و سمنان ادامه پیدا کرد، اما حل‌نشده باقی ماند.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست: به دلیل نفوذ شیرابه ناشی از زباله، هیچ موجود زنده‌ای در رودخانه‌های شمال کشور وجود ندارد.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
معاون گردشگری در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در هند، گفت: همکاری رایزنان فرهنگی با معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مناسب‌ترین راهکار برای خنثی کردن پروژه ایران‌هراسی است.