5
یکشنبه 31 شهریور 1398
شماره 7765
زیست‌بوم
23023611
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تأثیر آفت شمشاد بر جنگل‌های شمال

خبر
یک عضو هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: آفت شب پره شمشاد علاوه بر نابودی گستره زیادی از رویشگاه‌های شمشاد، باعث آسیب رساندن به برخی از گونه‌های دیگر ازجمله گیاه خاس در جنگل‌های شمال شده ‌است.
ویژه
معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضوابط جدید اقامتگاه‌های بومگردی در کشور را ابلاغ کرد.
میراث فرهنگی
شهرستان تاریخی زواره با برخورداری از 30هکتار بافت تاریخی ثبت ملی شده توانسته است گام‌های خودجوش مردمی برای حفاظت از باقیمانده عناصر معماری و هویتی خود را تقویت کند اما مرمت بناهای تاریخی آن نیمه‌کاره رها شد.

رونق گاوبانگی در پارک ملی گلستان

بانگ گوزن قرمز، ‌امسال بیش از سال‌های قبل شنیده شده است و کارشناسان می‌گویند مشارکت مردم در حفاظت از گونه‌های حیات‌وحش به افزایش جمعیت حیات‌وحش در پارک ملی گلستان منجر شده است
حیات وحش
فصل «گاوبانگی» گوزن‌های قرمز فرارسیده است.
طرح روز/زیست بوم
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، در پاسخ به نامه علی‌اصغر مونسان، وزیر جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درخصوص خط‌مشی‌های کلی وزارت میراث‌فرهنگی به او نوشت:« اکنون که با رأی نمایندگان مجلس مسئولیت جدید را برعهده گرفته‌اید با روحیه‌ای تازه و قوی برای گسترش صنعت گردشگری و ورود بیشتر بخش خصوصی در این زمینه و تنوع صنایع‌دستی و آبادانی شرایط صنعتگران ملی کشور تلاش نمایید.
یک کارشناس هواشناسی از کاهش دما و بارش باران در مناطق شمالی و غربی کشور تا روز سه‌شنبه خبر داد. کبری رفیعی به ایلنا گفت: کاهش دما در مناطق غربی کشور در استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان‌شرقی رخ می‌دهد و روز یکشنبه تداوم بارش‌ها در استان‌های شمالی و غربی گزارش می‌شود.