7
دو شنبه 10 تیر 1398
شماره 7698
زیست‌بوم
23023611
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

غارهای ایران قربانی گردشگری بی‌ضابطه

یادداشت
غارها کتاب تاریخ زمین هستند که علوم زمین‌شناسی، دیرین‌شناسی، باستان‌شناسی، زیست‌شناسی، انسان‌شناسی، هواشناسی دوران کهن، کانی‌شناسی، آبشناسی و زمین ریخت‌شناسی را در خود جای داده‌اند.
ویژه
سعید مهدوی، رئیس گروه خمیر و کاغذسازی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با استقبال از دستور وزارت علوم برای دیجیتال‌شدن پایان‌نامه‌ها گفت: در نگاه جهانی این تصمیم مانع قطع‌شدن حدود ۲۸‌هزار درخت صنوبر 10ساله می‌شود.
2مجموعه آثار مربوط به قرن ۲۱ و قرن هفتم هجری قمری در جلسه اخیر کمیته ملی حافظه جهانی، ارزیابی و ثبت ملی شدند.
محیط زیست
تهیه دستورالعمل سبزسازی مشاغل در دستور کار سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار گرفت و قرار است در نخستین دستور، هتل‌های ایران در ردیف مشاغل سبز قرار بگیرند و دارای دستورالعمل شوند.

خاک هامون را به توبره کشیدند

برداشت بی‌رویه خاک برای ساخت‌وساز و هجوم صیفی‌کاران برای ایجاد زمین‌های کشاورزی در تالاب هامون، پای دادستانی را به تالاب کشاند
محیط زیست
تالاب هامون از مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان محیط‌زیست و سومین دریاچه بزرگ ایران است ولی این روزها عده‌ای سودجو خاک خشک بستر تالاب را برای انجام امور عمرانی به تاراج برده‌اند.
میراث جهانی
آخرین دفاع برای ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در کمیته جهانی یونسکو انجام می‌شود.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
آمادگی وزارت راه‌وشهرسازی برای سفرهای تابستانی/افتتاح موزه تخصصی شهاب‌سنگ در برج آزادی تهران
سازمان هواشناسی در اخطاریه‌‌ای نسبت به‌احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن مسیل‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر و جاری‌شدن سیلاب‌های ناگهانی هشدار داد.