7
دو شنبه 27 خرداد 1398
شماره 7687
زیست‌بوم
23023611
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گرینلند در یک روز 2میلیون تُن یخ از دست داد

خبرگزاری سی‌ان‌ان اعلام کرد که در یک واقعه بسیار بی‌سابقه در بیش از 40درصد از سرزمین گرینلند تنها در روز پنجشنبه گذشته بیش از 2گیگا تُن برابر با 2میلیون تُن یخ ذوب شده است.
ویژه
اجتماع زرتشتیان در آرامگاه پیر سبز در شرق اردکان که از 24خردادماه آغاز شده بود، دیروز مصادف با 26خردادماه به پایان رسید.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خرمشهر با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی پرنده از اتباع عراقی در مرز شلمچه، گفت: این قاچاقچی باعث تلف‌شدن ۸۵ جوجه از گونه بلبل خرما شد.
خبرها
هزاران ماهی و میگو در خلیج چابهار تلف شدند.

100میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی‌شدن

‌مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها هشدار داد جنگل‌های زاگرس در شرف تبدیل به اراضی بیابانی است
منابع طبیعی
در آستانه روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی و درحالی‌که سازمان ملل نسبت به خطرات بیابان‌زایی در 100کشور جهان هشدار داده، اما بیابان‌زایی در ایران همچنان روندی شتابان گرفته به‌طوری‌که روز گذشته ‌یک عضو هیأت علمی دانشگاه تهران نسبت به بیابانی‌شدن جنگل‌های هزاران‌ساله بلوط غرب در منطقه زاگرس هشدار داد.
میراث فرهنگی
آبان ماه سال ۱۳۹۴ نامه‌ای از سوی عباس آخوندی، وزیر سابق راه‌ و شهرسازی به محمدسعید ایزدی، مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری با تأکید بر حفظ بافت‌های تاریخی کشور ارسال شد که از تصویب محدوده بافت تاریخی ۱۶۸ شهر ایران در جلسه شورای‌عالی معماری و شهرسازی خبر داده و درخواست ابلاغ رسمی این مصوبه به تمامی استان‌های کشور را مطرح کرده بود.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
درحالی‌که گفته می‌شد برای انتقال آب دریای خزر به سمنان صدها هکتار جنگل باید پاکتراشی شود، مجریان و مشاوران این طرح اعلام کردند، نزدیک به 4هزار درخت ارس که گونه‌ای ممنوع القطع است باید در جریان این پروژه ریشه کن شده و از بین برود.