7
دو شنبه 9 اردیبهشت 1398
شماره 7649
زیست‌بوم
23023611
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تغییر کاربری اراضی ملی به بهانه مشارکت مردمی

نگاه کارشناس
دستورات شفاهی خلیل آقایی-رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آّبخیزداری- در‌ جهرم، جامعه منابع طبیعی کشور را در بهت و حیرت فرو برد.
ویژه
درحالی‌که بسیاری از کارشناسان منابع طبیعی و مدیران سازمان حفاظت محیط‌زیست در سال‌های اخیر نسبت به‌شدت‌گرفتن روند تخریب جنگل‌های کشور در شمال و غرب ایران هشدار داده‌اند، اما مدیرکل دفتر مهندسی و مطالعات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در تازه‌ترین اظهارات خود به ایسنا اعلام کرد: ادعای تخریب کامل جنگل‌های کشور در سال‌های آینده علمی نیست و سالانه فقط حدود ۱۲ هزار هکتار جنگل در کشور تخریب می‌شود و در مقابل نیز سالانه به‌طور متوسط حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ هکتار جنگل‌کاری در کشور انجام می‌شود!
روی میز خبر
رئیس‌کلینیک دامپزشکی پردیسان گفت: روز 7 اردیبهشت‌ماه شاهد تولد نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال98 بودیم که در این مرکز نگهداری می‌شوند.

بخت واژگون لاله‌های واژگون

گردشگران با کندن پیاز لاله واژگون و یا عبور با خودرو از روی آن، این گونه ارزشمند را در معرض تهدید قرار داده‌اند
منابع طبیعی
گل بگریو آنقدر زیبا هست که روزانه تا 6هزار نفر از دشت کوهرنگ چهارمحال و بختیاری دیدن می‌کنند.
150فعال فرهنگی استان اصفهان با ارسال نامه‌ای به معاون معماری و شهرسازی استان اصفهان به بتن‌ریزی شهرداری اصفهان در دو سوی خیابان تاریخی چهارباغ عباسی بدون مجوز پژوهشکده باستان‌شناسی و شورای فنی استان اصفهان اعتراض و خواستار متوقف شدن این پروژه شدند.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
شناسنامه‌دار شدن ۱۷۰مجموعه‌دار آثار تاریخی/چینی‌ها با اژدها به ایران می‌آیند
سفیر سابق ایران در یونسکو با اعلام این هشدار که مبادا یونسکو کارت زرد به کویر لوت بدهد، از تهیه الگوی پاسداشت این میراث طبیعی در یک دوره ۱۰ساله خبر داد. همزمان مدیر پایگاه میراث‌جهانی لوت نیز از گردشگران خواست با ملاحظات زیست‌محیطی به بیابان لوت ورود کنند.