7
چهار شنبه 4 اردیبهشت 1398
شماره 7645
زیست‌بوم
23023611
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ضرورت مدیریت سیلاب در حوضه‌های آبخیز

روی میز خبر
مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه مدیریت سیلاب کار پیچیده‌ای است و نباید تنها با یک راهکار با سیل مقابله کنیم و سایر راهکارها را نادیده بگیریم، گفت: مدیریت سیلاب باید به‌صورت جامع در سطح حوضه‌های آبخیز درنظر گرفته شود. احیای پوشش گیاهی، حفظ خاک، رعایت حریم رودخانه‌ها، نوع شهرسازی و فعالیت‌های عمرانی بر مدیریت سیل اثرگذار هستند.
دانشگاه تبریز میزبان نشستی یک‌روزه با عنوان «هم‌اندیشی سمن‌ها در زمینه احیای دریاچه ارومیه» بود که مهم‌ترین دستاورد آن تأیید خبر خروج دریاچه ارومیه از کما، تثبیت وضعیت و ورود آن به مرحله دیگری از فرایند احیا بود.

واکنش میراث به گزارش کمیسیون اصل 90

مسئولان میراث فرهنگی در گفت‌و گو با همشهری از عملکرد خود دفاع کردند
میراث و گردشگری
کمیسیون اصل 90مجلس دو روز پیش در گزارشی که در صحن علنی مجلس قرائت کرد؛ ضعف‌ها، کاستی‌ها و مشکلات 3حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را به تصویر کشید و در گزارش خود دستگاه‌های دیگر را نیز که به‌دلیل ناهماهنگی با سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری در پیشبرد اهداف این سازمان اختلال ایجاد کرده‌اند نکوهش کرد.
توقف انتقال گورخرهای جدید به پارک ملی کویر

توقف انتقال گورخرهای جدید به پارک ملی کویر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: تا ایجاد یک مرکز تکثیر، ‌نگهداری و رهاسازی کاملا استاندارد، از ملحق شدن گورخرهای جدید آسیایی به سایت نگهداری گورخر پارک ملی کویر جلوگیری می‌شود.
هشدار درباره آلودگی خاک‌
هشدار درباره آلودگی خاک‌
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، زمین و خاک در کشور را به‌دلیل مدیریت‌نشدن پسماند از سوی شهرداری‌ها و تولید زباله توسط مردم، جزو آلوده‌ترین‌ها در جهان خواند.‌