6
پنج شنبه 10 خرداد 1397
شماره 7398
زیست‌بوم
۲۳۰۲۳۶۲۲
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۰۹
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ارزش‌های فرهنگی و اقتصادی فرش دستباف

یادداشت
باستان‌شناسان قدیمی‌ترین فرش دستباف، موسوم به پازیریک را در منطقه سیبری و در غاری که محل دفن احتمالاً یک حکمران یا یک پادشاه بود، کشف کردند. عمر این فرش بیش از 26قرن برآورد شده است.
ویژه
پس از مدت‌ها فراز و نشیب درباره رفع فیلترینگ توییتر وزیر ارتباطات سرانجام روز گذشته از رفع فیلتر این شبکه اجتماعی مشهور جهان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
اینترنت
یک‌ ماه پس از آغاز فیلترینگ تلگرام و اختلالات گسترده اینترنت کشور، وزیر ارتباطات با حق‌الناس خواندن افت کیفیت اینترنت ابراز امیدواری کرده که مشکلات به‌زودی برطرف شود.

تعطیلات سفر را گران کرد

افزایش نرخ سفر، مردم را از سفر با تور پشیمان کرد
گردشگری
تعطیلات طولانی هفته آینده موجب شد بخش قابل‌توجهی از ظرفیت حمل‌ونقل هوایی برای مسیرهای داخلی و خارجی به فروش برسد و بخش باقیمانده با قیمت‌های مختلف در حال عرضه باشد.

آلودگی هوا مدارس مشهد را تعطیل کرد

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی گفت: براساس تصمیم این کارگروه، فعالیت ادارات در مشهد امروز با 2ساعت تأخیر آغاز می‌شود و همه مدارس و مهدهای کودک مشهد تعطیل هستند.
کشت گلخانه‌ای به کمک دریاچه ارومیه می‌آید
رئیس سازمان کشاورزی آذربایجان‌غربی از فعالیت 7شهرک کشاورزی در بیش از 428هکتار خبر داد و گفت: با تکمیل فعالیت و واگذاری 7مجتمع گلخانه‌ای در استان برای بیش از 2809نفر در سطح استان اشتغال‌زایی می‌شود.