10
شنبه 5 خرداد 1397
شماره 7393
زیست‌بوم
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کاهش ۲۹درصدی بارش‌ها در کشور

خبر
رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: وضعیت بارش در استان‌های زنجان، ایلام، همدان، اردبیل و کرمانشاه تا آخر اردیبهشت نرمال بود.
ویژه
55درصد مساحت ایران یعنی معادل ۹۱ میلیون هکتار از عرصه حوضه‌های آبخیز کشور سیل‌خیز است. این عرصه‌ها در تولید هرزآب‌های سطحی که به سرعت از دسترس خارج می‌شوند، نقش دارند و در تشدید فرسایش و ایجاد سیلاب‌های مخ0رب مؤثر هستند.
گردشگری
رئیس انجمن دفاتر مسافرتی ایران گفت: هیچ‌یک از آژانس‌های مسافرتی بلیت جام‌جهانی فوتبال ٢٠١٨ روسیه را در اختیار ندارند و پیش‌بینی می‌کنم مسافران جام‌جهانی معترضانه از روسیه بازگردند.

فاضلاب‌ تهران صرف تولید سبزی و صیفی می‌شود

سرپرست دفتر آب و خاک سازمان محیط‌زیست: محصولات تولیدشده با فاضلاب، سلامت کشاورزان و شهروندان را تهدید می‌کند
فاضلاب حاصل از یک میلیارد مترمکعب مصرف سالانه آب در تهران از زمین‌های کشاورزی جنوب پایتخت سردرمی‌آورد و گاه به مصرف آبیاری مزارع سبزی و صیفی می‌رسد. این موضوع معضلی است که از مدت‌ها پیش سلامت شهروندان ساکن پایتخت را تهدید می‌کند؛ با وجود این و به‌رغم هشدارهای کارشناسان این روند همچنان ادامه دارد.
گردشگری
سلمان خدادادی، در جمع تشکل‌های گردشگری گفت: با اصلاح قانون مالیات نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای هتل‌های یک تا 3ستاره با نرخ ترجیحی 3درصد و مالیات بر ارزش افزوده هتل‌های 4 و 5 ستاره کشور نیز با نرخ ترجیحی 9درصد محاسبه می‌شود.