10
دو شنبه 30 بهمن 1396
شماره 7326
زیست‌بوم
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مشکل بیمه 2هزار راهنمای گردشگری همچنان پا‌برجاست

گردشگری
بیمه راهنمایان گردشگری کشور به‌عنوان یکی از مشکلات موجود در مسیر کسب و کار گردشگری، از مدت‌ها پیش به‌عنوان یکی از مشکلات حرفه راهنمایان گردشگری مطرح بود .
ویژه
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات از رفع تصرف بیش از 17هکتار اراضی ملی این شهرستان از ابتدای سال‌جاری خبر داد.
موزه ملی ایران با حضور سردار امیر رحمت الهی، فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی کشور و جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران به شبکه «مها» هشدار الکترونیک متصل شد.
نفتکش سانچی
مدیر گروه تخصصی اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی درباره تازه‌ترین نتایج بررسی آسیب‌های زیست‌محیطی کشتی غرق شده سانچی گفت: 3 گونه منحصر به‌فرد آبزی تحت‌تأثیر آلودگی زیست‌محیطی کشتی سانچی قرار دارند.
یک خیر و دوستدار محیط‌زیست در این شهرستان 8 تُن علوفه برای تغذیه وحوش پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان نذر کرد.
پیرو گزارش دوستداران طبیعت مبنی بر گرفتار شدن یک پلنگ در یک برکه قدیمی خالی از آب، بلافاصله گروهی به منطقه اعزام شدند و پلنگ را نجات دادند.

ریزش گردشگران داخلی و خارجی در بهار 97

رئیس سازمان میراث فرهنگی از تهیه بسته‌‌های گردشگری ارزانقیمت برای گردشگران خارجی خبر داد
گردشگران
رئیس هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی از ریزش ورود گردشگران خارجی به کشور در بهار97 خبر داد و گفت که دلیل این ریزش وضعیت موجود در منطقه، تلاش‌های آمریکا علیه ایران و تبلیغات منفی ادامه‌دار علیه ایران در رسانه‌های خارجی است.
برخورد با آلوده‌کنندگان دریاچه شورابیل

برخورد با آلوده‌کنندگان دریاچه شورابیل

با کسانی که در آلوده‌کردن دریاچه شورابیل و تغییر اکوسیستم نقش دارند، برخورد می‌شود. به گفته وی، بازدیدهای مکرر از اطراف دریاچه شورابیل انجام و درصورت بروز تخلف با آن برخورد می‌شود.
کاهش آب سد اکباتان
کاهش آب سد اکباتان
سد اکباتان همدان که ظرفیت آن ۳۶‌میلیون مترمکعب آب است، به‌دلیل کاهش بارش‌‌ها هم‌اکنون فقط ۳۰‌درصد از ظرفیت آن آب دارد .
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: این سازمان خود را در قبال بیمه هنرمندان مسئول می‌داند و با وزارت کار، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه، پیگیر بیمه هنرمندان است که متأسفانه به دلایلی ازجمله نبود اعتبارات کافی، تعداد هنرمندان بیمه شده افزایش نیافت.