۷
دو شنبه 11 دی 1396
شماره 7285
زیست‌بوم
23023611
02123023907
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تأکید بر صیانت از آثار تاریخی برای جذب گردشگر

سوژه روز
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ایران در حوزه گردشگری را برخورداری کشور از ابنیه تاریخی، میراث‌فرهنگی و تمدنی خواند و تأکید کرد: هرچه بیشتر به موضوع میراث‌فرهنگی بپردازیم به توسعه گردشگری کمک می‌کنیم.
ویژه
معاون محیط دریایی سازمان محیط‌زیست با بیان اینکه صید خاویار به‌دلیل کاهش جمعیت این‌گونه ممنوع شده است
س000رپ00رست مع000اونت محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست بر لزوم تغییر در شیوه‌های حفاظت از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست تأکید کرد.
میراث فرهنگی
بررسی ۴۱ اثر تاریخی در مطالعات فرهنگی- تاریخی محور انتقال آب سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه به شناسایی ۱۱۲۶ قطعه سفال شاخص منجر شد.
مدیرکل میراث فرهنگی خرمشهر با اشاره به شناسایی 25بنای تاریخی با نشانه‌های دفاع‌مقدس گفت: میراث فرهنگی با هدف حفظ تک‌بناها و آثار تاریخی باقی‌مانده از جنگ ومعرفی جاذبه‌های خرمشهر، در تهیه مستند روایت فتح همکاری می‌کند.
‌ براساس تفاهمنامه امضا شده میان شرکت عمران شهرهای جدید و صندوق ملی محیط‌زیست یک میلیون نهال طی 4سال درشهرهای جدید کاشته می‌شود.

جهش گردشگری با حذف مالیات برارزش افزوده از تورهای ورودی

دولت 8هزار میلیارد ریال به اشتغال در گردشگری اختصاص می‌دهد
گردشگری
سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد که ماده 7آیین‌نامه اجرایی تبصره 14قانون بودجه سال 96کل کشور به تصویب کمیسیون اقتصاد هیأت دولت رسید
ممنوعیت آتش زدن پسماندهای کشاورزی

ممنوعیت آتش زدن پسماندهای کشاورزی

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مبارکه با اشاره به پایان برداشت محصولات کشاورزی گفت: سوزاندن کاه و کلش جرم است و خسارت زیادی را به همراه دارد.
قوی فریاد کش در رستورانی در تهران
قوی فریاد کش در رستورانی در تهران
بنا به اعلام اداره محیط‌زیست شهر تهران، یک قوی فریادکش در رستورانی در تهران کشف وضبط و به مرکز نگهداری حیوانات پارک پردیسان منتقل شد.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
رئیس‌کل دادگستری مازندران: باحمایت قضایی ۱۲ هزار هکتار از این اراضی به محیط‌زیست بازگردانده شد ورفع تصرف از ۶ هزار هکتار باقیمانده هم در دست پیگیری است.