۷
یکشنبه 10 دی 1396
شماره 7284
زیست‌بوم
23023611
02123023907
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حقوق شهروندی و سرنوشت پارک طبیعت پردیسان

یادداشت
رئیس محترم جمهوری در همایش حقوق شهروندی در تاریخ 28آذر‌ماه سخنان بسیار مهمی ایراد کردند. ایشان به صراحت خواستار پایان دادن به تسلط بازنشسته‌ها در مدیریت‌ها، شوراها و پروژه‌ها شدند.
ویژه
معاون گردشگری حذف واسطه‌ها، افزایش رقابت‌پذیری و معرفی ظرفیت‌ها و امکانات پزشکی کشور را لازمه رشد و رونق گردشگری سلامت دانست.
مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌ها،گفت: برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار با همکاری ذینفعان و دستگاه‌های تأثیرگذار در حوضه آبریز تالاب وارد گام اجرایی شد.
نتایج یک مطالعه‌ بین‌المللی و گسترده‌ روی تغییرات حیات‌وحش جهان ‌ اخیر نشان می‌دهد که مدیریت ضعیف دولت‌ها در کشورهای مختلف ممکن است بیش از عوامل دیگری چون رشد اقتصادی، تغییرات اقلیمی یا حتی رشد جمعیت انسانی در کاهش جمعیت گونه‌های جانوری نقش داشته باشد.

هشدار نسبت به زمین‌خواری در قرق‌های اختصاصی

سرپرست معاونت محیط طبیعی سازمان محیط‌زیست:برای حمایت از شکارچیان بومی درصدی از پروانه‌های شکار برای جوامع روستایی حاشیه و داخل مناطق به قیمت پایین صادر خواهد شد
حیات وحش
کارشناس با سابقه محیط‌زیست که بیش از 30سال فعالیت در حوزه حیات وحش را در پیشینه کاری خود دارد درباره قرق‌های اختصاصی حیات وحش به همشهری گفت: اگر سازمان حفاظت محیط‌زیست بتواند بر قرق‌های اختصاصی نظارت عالیه داشته باشد و این قرق‌ها را به‌صورت دائم پایش کند به حفاظت از حیات وحش منجر می‌شود.
اجرای برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار

اجرای برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌ها،گفت: برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار با همکاری ذینفعان و دستگاه‌های تأثیرگذار در حوضه آبریز تالاب وارد گام اجرایی شد.
ثبت رکورد جدید گردشگری در اسپانیا
ثبت رکورد جدید گردشگری در اسپانیا
رود گردشگران خارجی‌ به اسپانیا در 11‌ماه سال 2017، با افزایش‌ چشمگیر مواجه شد.

ورکان به روسیه منتقل نمی‌شود

مدیرکل دفتر حفاظت شکار و صید سازمان محیط‌زیست، گفت: روسیه پیشنهاد نگهداری ورکان را داده اما برنامه‌ای برای انتقال این پلنگ نداریم.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
سرپرست هیأت باستان‌شناسی تپه گِل‌پُختی در بخش مرکزی شهرستان تنگستان به پژوهشگاه میراث و گردشگری گفت: این تپه یکی از آثار بسیار مهم و ارزشمند استان بوشهر و شهرستان تنگستان است
مطالعات جدید در آمریکا مشخص کرد که قارچ‌کش‌های رایج، اصلی‌ترین عامل کاهش شدید جمعیت گونه‌ای از زنبورهای درشت‌ در سراسر این کشور هستند.