۷
سه شنبه 28 آذر 1396
شماره 7274
زیست‌بوم
23023611
02123023907
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

به صید پرندگان مسافر پایان دهید

صید پرندگان
آنچه امروز در تالاب‌های شمالی و جنوبی کشور به‌ویژه فریدونکنار، از باران و سرخرود شاهد هستیم، تنها ظلم در حق پرندگان مهاجر نیست.
ویژه
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط‌زیست از پرداخت خسارت ۶۲نفر از زیان دیدگان پلنگ در۶ استان خبر داد.
دیده‌شدن لاشه‌های صدها قطعه کوسه ماهی تلف‌شده در سواحل جزیره شیف استان بوشهر در روزهای اخیر زنگ خطر را برای انقراض نسل این آبزی در خلیج‌فارس به صدا درآورده است.
«عمارت تاریخی ناصرالدین میرزا» در تهران پس از پایان عملیات مرمت، توسط صندوق بازنشستگی کشوری برای دومین‌بار با در نظر گرفتن ضوابط میراث فرهنگی به مزایده عمومی گذاشته شد.
کاخ مروارید
سرپرست معاونت میراث فرهنگی البرز با اعلام اینکه هزینه کردن برای مرمت کاخ مروارید تا قطعی نشدن وضعیت مالکیت آن منطقی نیست،

کاهش 50 میلیارد مترمکعبی آب‌های تجدیدپذیر کشور

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست: تداوم سیاست‌‌های آبی، باعث ورشکستگی آبی شده است
آب
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با انتقاد از سیاست‌های آبی گفت: درحالی‌که جمعیت کشور از ۳۰ میلیون به ۸۰ میلیون‌نفرافزایش یافته و منابع آب تجدیدپذیر ما از ۱۳۲میلیارد مترمکعب به ۸۸میلیارد مترمکعب در سال رسیده، سیاست‌های آبی هیچ تغییری نکرده است.

کارون را شور‌تر نکنیم

انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه کارون به دشت رفسنجان، نه فقط خطای راهبردی بلکه فاجعه زیست‌محیطی و ملی محسوب می‌شود زیرا رودخانه کارون هم‌اکنون از نظر برقراری تعادل نمک، نه فقط دارای آب مازاد به میزان 08/3میلیارد مترمکعب در سال نیست بلکه باکمبود آب حداقل به میزان 4میلیارد مترمکعب در سال روبه‌روست.
مشاهده پلنگ در الموت غربی قزوین
مشاهده پلنگ در الموت غربی قزوین
مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در بخش الموت غربی

نمایشگاه «صلح و زیور» در سعدآباد

نمایشگاه
دومین نمایشگاه «صلح و زیور» با نمایش بیش از 200 اثر در گالری ملی صنایع‌دستی مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد تا اول دی‌ماه از ساعت 11 تا 16 پذیرای علاقه مندان است.