6
سه شنبه 15 بهمن 1398
شماره 7873
سیاست
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
سیدعباس موسوی در نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی درباره سفرهای مکرر یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان به ایران و این شایعه که وی حامل پیام‌هایی از سوی مقامات سعودی یا آمریکایی برای تهران بوده است، اظهار کرد: اگر قرار بود که سفر خیلی خاصی باشد و اتفاقات پس‌پرده‌ای انجام شود، این سفرها و خبرهای مربوط به آن علنی انجام نمی‌شد و راه‌های دیگری برای تماس بود.
هیاهوی رسانه‌ای سفارت سوئیس در تهران برای نمایش دادن چند کارتن لوازم پزشکی از یک‌سو و اظهارات توهین‌آمیز سفیر این کشور در شرط و شروط گذاشتن برای نحوه مصرف این داروها، واکنش مقامات دیپلماتیک ایران را برانگیخت.
دولت
نزدیک به یک ‌ماه پس از سرنگونی هواپیمای پرواز752 اوکراین با شلیک اشتباهی پدافند داخلی، سخنگوی دولت، شورای‌عالی امنیت ملی به ریاست رئیس‌جمهور را مبرا از هرگونه اتهام درخصوص انتشار خبر علت سقوط هواپیما دانست.
علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان در توییتی نوشت: انتخابات، مظهر جمهوریت و اسلامیت نظام است.
دادستان تهران از برگزاری دادگاه روح‌الله زم، مدیر شبکه معاند آمدنیوز در هفته آینده خبر داد.

ظریف :وظیفه ما کاهش هزینه‌ مردم است

به پشتوانه مردم مذاکره کردم، کسانی که مذاکره را می‌کوبند مردم را می‌کوبند
سیاست خارجی
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح رابطه بین مقاومت و مشارکت گفته است: در ایام انتخابات بپذیریم که همه ما مسئولیت داریم چون انقلاب هست و هدفمان باید تقویت انقلاب و خدمت به مردم باشد نه ایجاد دو‌قطبی که ابزار قدرت‌مان را در برابر هم قرار دهیم و دشمن از آن بیشترین استفاده را بکند. بدانیم هیچ انتخاباتی و هیچ مقامی ارزش آن را ندارد که ابزار قدرتمان را به‌خاطر آن از دست بدهیم.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
وزیر اطلاعات با تأکید بر آنکه برای جمهوری اسلامی شیعه و سنی فرقی ندارد، افزود: جمهوری اسلامی از مردم تحت ستم در بوسنی و هرزگوین حمایت کرد. مردم بوسنی و هرزگوین برادران اهل سنت بوده و شیعه نبودند اما بدانید که برای ما شیعه و سنی تفاوت ندارد؛ همچنان که در افغانستان بیش از ۷۰‌درصد مردم این کشور اهل سنت هستند اما جمهوری اسلامی در این سال‌ها بیشترین حمایت را از این کشورها کرده است.