6
یکشنبه 13 بهمن 1398
شماره 7871
سیاست
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هنر اعتمادزایی و مشارکت با مردم

یادداشت
بسیاری بر این نظرند که قانون یک دستور لازم‌الاتباع است که توسط دستگاه قانونگذاری تصویب و ابلاغ می‌شود و همه مکلف هستند از آن تبعیت کنند.
ویژه
سردار حسین دهقان، مشاور فرمانده کل قوا در امور نظامی با اشاره به طرح معامله قرن از سوی رئیس‌جمهور آمریکا، اظهار کرد: این اقدامات ترامپ نشان می‌دهد که او همانطور که زندگی گذشته‌اش گویای این است که او اهل معامله ملک و خانه و در سطحی دیگر اهل قماربازی در کازینو بوده است حالا هم تصور می‌کند با پدیده تحریف‌شده و مسخره‌ای که عنوان معامله قرن را به آن داده است و در انجام آن نه گروه‌های مقاومت در فلسطین و نه دولت خودگردان فلسطین را مورد پرسش قرار نداده، می‌تواند به هدفش برسد اما قطعاً چنین نخواهد شد.
سپاه پاسداران در بیانیه‌ای با محکومیت شدید رونمایی از طرح آمریکایی-صهیونیستی معامله قرن، مقابله با این توطئه بزرگ را حمایت از عدالت و ملت مظلوم فلسطین و ضامن باطل‌شدن ترفندهای آینده نظام سلطه و استکبار علیه استقلال و حاکمیت ملی سایر کشورهای اسلامی دانست و تأکید کرد: معامله قرن فرجامی جز شکست و فرورفتن در زباله‌دان تاریخ نخواهد داشت.
گزارش
پس از یک دوره سکون در روابط ایران و کشورهای اروپایی، دور تازه‌ای از مذاکرات دیپلماتیک با اروپایی‌ها در پیش است. کانون رایزنی‌های آتی وزیر امورخارجه شهر مونیخ خواهد بود که ظریف هفته آینده برای شرکت در کنفرانس امنیتی عازم این شهر است.

تخفیف شورای نگهبان به 8 نماینده

از 90 نماینده مجلس که ردصلاحیت شده بودند کمتر از انگشتان دست تأیید شدند
انتخابات
از 90 نماینده مجلس دهمی که در مرحله اول احراز صلاحیت‌ها، توسط هیأت‌های اجرایی و هیأت‌های نظارت استانی و مرکزی رد صلاحیت شده بودند،

طرح مجلس برای خروج از NPT بعد از انتخابات

نمایندگان مجلس بررسی طرحی را در دستور کار دارند که درصورت تصویب نهایی، دولت را ملزم به خروج از معاهده منع گسترش هسته‌ای موسوم به NPT می‌کند.
قرارگاه ارتش برای مقابله با داعش
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به جایگاه مهم نیروی زمینی گفت: نیروی زمینی ما پنجمین قدرت زمینی دنیاست و شما جوانان و همه ما باید به این افتخار کنیم.