11
یکشنبه 6 بهمن 1398
شماره 7867
سیاست
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سناریو سازی

نکته روز
در روزهای گذشته شایعاتی درباره دیدار حسن روحانی رئیس‌جمهور با رئیس دولت اصلاحات منتشر و ادعا شد که در این دیدار حسن روحانی اظهاراتی درباره رد صلاحیت‌ها داشته است.
ویژه
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به انتشار گزارش‌هایی مبنی بر بازجویی شهروندان ایرانی‌تبار ساکن آمریکا در زمان ورود به مرزهای ایالات متحده گفت: رفتار غیرقانونی و غیرانسانی مرزبانی آمریکا نسبت به ایرانیان نقض فاحش حقوق‌بشر و قابل طرح و پیگرد در مراجع حقوق‌بشری است.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه در واکنش به سخنان تهدیدآمیز برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران علیه سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه توییت کرد: واضح است که فشار حداکثری یک شکست بزرگ است اما جنگ‌طلبان کاخ سفید -که هیچ‌چیز از ایران نمی‌فهمند- همچنان بر این سیاست اصرار دارند.
عکس روز
در جلسه روز گذشته شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی که با حضور حسن روحانی، علی لاریجانی و ابراهیم رئیسی سران 3قوه برگزار شد،

نبرد نابرابر

اصلاح‌طلبان برای 157 کرسی کاندیدایی ندارند و در این حوزه‌ها رقابت بین اصولگرایان خواهد بود
قراراست دوم اسفندماه تکلیف دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی روشن شود؛ اینکه ماهیت، جنس وآرایش سیاسی این مجلس چگونه خواهد بود، موضوعی است که این روزها محل مناظره و پیش‌بینی کارشناسان وصاحب‌نظران سیاسی است؛ هرچند هجوم کاندیداهای اصولگرایان به این ماراتن سیاسی رقابت را بر سر کرسی‌های بهارستان به این طیف محدوده کرده است و صاحب‌نظران در پی پیش‌بینی سبک استقبال مردمی به این طیف هستند و بر سر چند و چون مجلس اختلاف نظر دارند اما تحلیل‌های آنها همگی یک محور مشترک دارد و آن‌هم در اقلیت افتادن اصلاح‌طلبان در مجلس آتی است.
پیگیری قضایی ترور سردار شهید سلیمانی

پیگیری قضایی ترور سردار شهید سلیمانی

رئیس قوه قضاییه صبح شنبه در تماس تلفنی با فائق زیدان، رئیس شورای‌عالی قضایی عراق با اشاره به ترور 13دی‌ماه سردار سپهبد شهید سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، شهید ابومهدی المهندس و دیگر همراهان آنها گفت: این جنایت برخلاف همه میثاق‌ها و قوانین بین‌المللی است و مطالبه جدی مردم ایران و عراق، پیگرد حقوقی و مجازات آمران و عاملان این ترور است.
همکاری وزارت دفاع با خودروسازان داخلی
همکاری وزارت دفاع با خودروسازان داخلی
وزیر دفاع با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه خودروسازان و همکاری‌های وزارت دفاع برای ساخت قطعات تحریمی گفت: هم‌اکنون ۱۰درصد نیاز خودروسازان به‌طور کامل عملیاتی شده به‌طوری که در نتیجه این همکاری دوستان ما در ایران خودرو و سایپا اعلام کردند همه خودروهای نیمه‌کاره از پارکینگ‌ها ترخیص شد.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
جلسات علنی این هفته بهارستان در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه تشکیل می‌شود.