11
سه شنبه 10 دی 1398
شماره 7845
سیاست
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تا ترامپ امتیاز ندهد مذاکره انجام نمی‌شود

نکته
​​​​​​​خاویر سولانا، مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای به موارد مختلفی درباره ایران از جمله توافق هسته‌ای و روابط ایران و آمریکا پرداخت.
ویژه
​​​​​​​سخنگوی دولت با غیرمترقبه و ناامید‌کننده خواندن دیدار اخیر جمعی از اعضای گروه تروریستی الاحوازیه با رئیس پارلمان کویت، تأکید کرد: دولت کویت قول داده است، این موضوع را از راه‌های قانونی پیگیری کند.
هادی طحان‌نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به نحوه تصحیح برگه‌های امتحانی نامزد‌های انتخابات مجلس خبرگان در شورای نگهبان گفت: بنده مشاهده کردم که «آیت‌الله مهدی شب‌زنده‌دار» و «آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی» و سایر فقهای معظم با چه جدیتی روی این موضوع وقت می‌گذارند.
قضایی
​​​​​​​رئیس قوه قضاییه گفت: اولویت ناامیدسازی دشمن باید همچنان باقی بماند تا از انقلاب، ارزش‌ها و کشور، صیانت شود.

پیشنهاد جدید برای بازشدن گره FATF

معاون قوانین مجلس گفته است 2 لایحه پالرمو و CFT می‌تواند به‌صورت ویژه در دستور کار سران 3قوه یا شورای‌عالی امنیت ملی قرار بگیرد
مجمع
2لایحه پالرمو و CFT درحالی در انتظار تعیین‌تکلیف در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند که از فرصت 4ماهه گروه ویژه اقدام مالی به ایران، نیم آن رفته است.
سایه جلیلی بر مجلس

سایه جلیلی بر مجلس

سعید جلیلی که بعد از انتخابات ایده دولت سایه را مطرح کرده بود، این روزها با نمایندگان مخالف دولت جلسه می‌گذارد
در ماه‌های اخیر تیمی از نمایندگان مجلس که مخالف سیاست‌های دولت دوازدهم هستند، به‌صورت منظم با سعید جلیلی، لیدر «دولت سایه» جلسه برگزار می‌کنند.
رد صلاحیت شدم و کسی به روی خودش نمی‌آورد
​​​​​​​بهرام پارسایی، یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با انتقاد از چینش هیأت اجرایی، همچنین از بی‌تفاوتی فراکسیون امید نسبت به ردصلاحیت خود در هیأت‌های اجرایی انتقاد کرد و گفت: در میدان زندگی چه بسیار بازیکنانی هستند که از دروازه آنها با غیرت و حمیت حراست کردیم اما با مه‌آلودشدن شرایط، میدان را خالی کرده و ما را تنها گذاشتند.
کافه مجلس
​​​​​​​حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در واکنش به حملات آمریکا به نیروهای حشدالشعبی در عراق گفت: موضوع چالش آمریکا در عراق می‌تواند برای ایران یک دام و کمین باشد و باید کشورمان پرهیز کند تا داخل چنین دامی نیفتد.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
​​​​​​​یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ با تأکید بر ضرورت پرداخت مالیات از سوی پزشکان، سلبریتی‌ها، نهادها و استان‌ها، گفت: آیا سرنوشت بودجه باید در نمازجمعه تهران و مشهد مشخص شود؟ به گزارش خبرآنلاین، جهانبخش محبی‌نیا، نماینده مردم میاندوآب در مجلس، با اشاره به برخی انتقادات به لایحه بودجه سال آینده، گفت: اگر در اواخر جنگ که ما نمی‌توانستیم بجنگیم کسی بیانیه می‌داد که ما توان جنگ نداریم، این به معنی سقوط نظام بود.