11
دو شنبه 2 دی 1398
شماره 7838
سیاست
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

انتخابات؛ یک گام به پیش

مهلت شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده از هیأت‌های اجرایی پایان یافت
گزارش
​​​​​​​مهلت شکایت داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیأت‌های اجرایی تأیید نشده بود، روز گذشته پایان یافت. روز 27آذر مراتب ردصلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس از سوی فرمانداران به این افراد اعلام شد.
ویژه
​​​​​​​خرید هواپیما و نوسازی ناوگان هوایی یکی از اقداماتی بود که «عباس آخوندی» زمانی که سکان وزارت راه را بر‌عهده داشت در دستور کارش قرار داد و آن را به سرانجام رساند اما همزمان نمایندگان اصولگرای مجلس نسبت به این موضوع انتقاد داشتند.
​​​​​​​روز گذشته با ورود مجلس به دستور کار تشکیل وزارت بازرگانی و رفع ایرادات شورای نگهبان از این طرح، برخی نمایندگان ازجمله علی ادیانی فریاد زد که طرح را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دهید یا کلا مسکوت بگذارید.
مجلس
بعد از مرگ غم‌انگیز 2کولبر مریوانی و سرریز شدن فاضلاب شهری به خانه‌های مردم در اهواز، 2نماینده مریوان و پیرانشهر و یک نماینده اهواز در مجلس، مسئولان کشوری را آماج انتقادات و حملات خود قرار دادند؛ برخی نمایندگان مردم تهران هم به این موج در صحن پیوستند.
​​​​​​​بعد از سفر رئیس‌جمهور به ژاپن 2نماینده اصولگرای مجلس در تذکری انتقادگونه خواستار شفاف‌شدن دستاوردهای این سفر شدند.
​​​​​​​بهرام قاسمی، سفیر ایران در فرانسه در گفت‌وگو با لوموند اظهار داشت: تهران تلاش‌های خیرخواهانه فرانسه را با نگاهی مثبت و سازنده مورد استقبال قرار داد و در این راستا طی چندین‌ماه گذشته مذاکراتی فشرده و طولانی میان تهران و پاریس به انجام رسید، هر چند که ایران می‌دانست با توجه به تمامی شرایط موجود نمی‌توان کاملاً به نتایج مورد نظر در این طرح امید بست.

فراکسیون منصرف‌ها

نزدیک به 40نماینده مجلس که در انتخابات ثبت‌نام نکرده‌اند، فارغ از رقابت‌های انتخاباتی برای تقویت جایگاه مجلس در 180روز باقیمانده، فراکسیون جدید تشکیل داده‌اند
مجلس
39نفر از نمایندگان فعلی مجلس که از نامزدی برای حضور در مجلس یازدهم انصراف داده‌اند، تشکیلاتی به‌نام فراکسیون منصرفین را تاسیس کرده‌اند و با شعار اصلاح ساختار و بازنگری در قانون اساسی، می‌خواهند فارغ از رقابت‌های انتخاباتی - تبلیغاتی در 6‌ماه باقیمانده از عمر مجلس دهم برای تقویت مجلس چاره‌اندیشی کنند.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
​​​​​​​سیدکاظم دلخوش، نماینده صومعه‌سرا در مجلس در تذکری که به‌نظر می‌رسید اشاره به غیبت‌های نمایندگان در 6‌ماه پایانی مجلس و درگیر شدن آنها به تبلیغات انتخاباتی دارد، گفت: دوره نمایندگی مجلس 4سال است بنابراین نمایندگان مجلس تا 7خرداد پایان سال چهارم نماینده هستند و در برابر تمام مردم مسئول بوده و حق اظهارنظر در مسائل داخلی و خارجی را دارند.
​​​​​​​حسن کامران، نماینده مردم اصفهان به سران 3 قوه پیشنهاد داد که تمامی ارز ماموریت مقامات قطع شود و برای زنان بی‌سرپرست، رزمندگان معسر و برای اجرای قانون حمایت از معلولان هزینه شود.