11
چهار شنبه 27 آذر 1398
شماره 7834
سیاست
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

استیضاح‌های لرزان

بعد از منتفی شدن استیضاح‌های زنگنه و حاجی‌میرزایی، مجلس درباره استیضاح وزیر کشور هم دودل است
مجلس
از همان 10روز گذشته که نمایندگان استیضاح 3وزیر نفت، آموزش و پرورش و کشور را یکی بعد از دیگری به جریان انداختند، هیأت‌رئیسه اعلام کرد که هیچ استیضاحی به صحن علنی نمی‌رسد و هرچه هست در مذاکرات کمیسیون‌ها رفع و بررسی خواهد شد.
ویژه
​​​​​​​محمدجواد فتحی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی، در آخرین نطق میان‌دستورش در مجلس گفت:‌ ای کاش علاوه بر طرح حذف مجازات اعدام و حبس ابد در قانون مبارزه با مواد‌مخدر، طرح‌های عفو عمومی، تسهیل ورود ایرانیان خارج از کشور، شفافیت آرای نمایندگان مجلس، ادغام دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، اصلاح ساختار نظام اداری کشور، اصلاح تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری، طرح تضمین امنیت اجتماعات، طرح تکریم آسیب‌دیدگان اجتماعی و طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری به نتیجه می‌رسید که امیدواریم در این فرصت باقیمانده مجلس به نتیجه برسد.

تحقیق درباره بیانیه 77نفر

روایت سخنگو از بازجویی و احضار امضاکنندگان بیانیه 77نفر: عده‌ای گفتند غفلت کردیم
قضایی
بیانیه 77نفر از اصلاح‌طلبان در واکنش به اعتراضات بنزینی آبان‌ماه، واکنش‌های بسیاری از چپ و راست اهالی سیاست ایران را درپی داشت و هنوز پس از گذشت حدود یک‌ماه از صدور آن مورد بحث محافل سیاسی است.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
​​​​​​​مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس گفت: چه در مجلس و چه رسانه‌ها برخی برخوردها با مسئولان ناجوانمردانه است؛ درحالی‌که در شرایط کنونی هرکس در مسئولیتی قرار بگیرد با مشکل روبه‌روست.