11
چهار شنبه 20 آذر 1398
شماره 7828
سیاست
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چرا درباره بنزین همه‌پرسی نشد

خبرها
هادی طحان نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان، اظهار کرد: اصل۵۹ و مسئله رفراندوم یکی دیگر از ظرفیت‌های قانون اساسی است؛ چرا از این ابزار قانونی به‌عنوان اهرم سیاسی استفاده می‌شود؟ به‌گزارش خبرآنلاین، وی یادآورشد: چرا در موضوع بنزین که مستقیما بر زندگی مردم اثر گذاشت و موجب اعتراض گسترده شد، از این ظرفیت استفاده نشد؟
ویژه
​​​​​​​سعید دهقان، وکیل مدافع فریبا عادل‌خواه و رولاند گابریل مارشال -2تبعه فرانسوی بازداشت شده در ایران- گفت: بازپرس پرونده با آزادی موکلینم به قید وثیقه موافق بوده، ولی معاون دادستان با این امر مخالفت کرده، لذا برای رفع اختلاف، پرونده به دادگاه انقلاب ارسال شد.
​​​​​​​ثبت‌نام انتخابات نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، که در ۵استان برگزار می‌شود، تا ۲۱آذرماه ادامه دارد.
​​​​​​​دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش که به دعوت فرمانده نیروی دریایی پاکستان به این کشور سفر کرده، گفت: هیچ کشوری توانایی ایجاد خلل در امنیت ایران را نخواهد داشت.

نطق دوم درباره اعتراض‌ها

بعد از پروانه سلحشوری، علی مطهری در نطق خود به آسیب‌شناسی اعتراض‌های مردم پرداخت
مجلس
شاید خاصیت فصل انتخابات است و شاید به‌دلیل عیان شدن موج نارضایتی مردم از افزایش نرخ بنزین و تبعات آن، دلیلش هر چه هست این روزها تریبون مجلس شورای اسلامی بیش از هر زمان دیگر داغ شده و نمایندگان در قالب نطق میان‌دستور و تذکرات شفاهی‌شان صریح‌تر سخن می‌گویند و نقاط ضعف و کاستی‌های مدیریتی را عیان می‌کنند.

درخواست 38 مورد استیضاح در مجلس دهم

​​​​​​​علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: در مجلس دهم درخواست 38مورد استیضاح مطرح شده است.
اصولگرایان از تهران با 3فهرست می‌آیند
​​​​​​​محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر و عضو جبهه پایداری تأکید کرد: درباره سرلیستی قالیباف توافق نشده است.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
​​​​​​​رئیس مجلس با بیان اینکه کارها باوجود تحریم و فشار اقتصادی پیش می‌رود، گفت: یک سیستم غوغایی در کشور وجود دارد که حرف‌های یأس‌آلودی می‌زند و در چنین فضایی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی رغبتی برای ورود و کار پیدا نمی‌کنند.