11
سه شنبه 5 آذر 1398
شماره 7815
سیاست
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گزارش اعتراض‌ها روی میز نمایندگان

امنیتی
​​​​​​​پس از گذشت10 روز از بروز و ظهور اعتراضات مردمی به افزایش نرخ بنزین بالاخره نمایندگان در جریان آنچه بر کشور و معترضان گذشت قرار گرفتند.
ویژه
سیدعباس موسوی در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری درباره اظهارات هفته قبل رئیس‌جمهور مبنی بر توافق ایران و اروپا در اصول و اینکه آیا این توافق ذیل طرح رئیس‌جمهور فرانسه درباره برجام بوده است، گفت: کشورهای باقیمانده در برجام جزئیاتی را با هم تبادل کرده بودند اما بن‌بست‌هایی ایجاد شد که  ایران در این رابطه پیشنهادهایی را ارائه کرد و در کلیات به توافق رسیدیم اما طرفین اروپایی در اجرا دچار نقصان شدند چون گویا باید از کس دیگری اجازه بگیرند و به همین دلیل توافق، ابتر مانده است.
نکته روز
​​​​​​​ساعاتی قبل از آنکه تهران آماده اجتماع بزرگ علیه اغتشاشگران شود، صدای دو قطبی‌سازی‌ از تریبون مجلس شنیده شد؛ جایی که علی گلمرادی، نماینده مردم ماهشهر و عضو کمیسیون انرژی مجلس، رئیس جمهور را متهم به بازی با امنیت مردم کرد و گفت که رفتار شما مشکوک است.
سه‌گانه مجلس برای استیضاح

کشاورزی بی‌وزیر شد

استعفای روز یکشنبه محمود حجتی از وزارت جهاد کشاورزی، تعداد وزیران مستعفی دولت دوازدهم را به عدد 5 رساند. قبل از حجتی، عباس آخوندی، حسن قاضی‌زاده هاشمی، محمد بطحایی و محمد شریعتمداریوزارت صمت از دولت جدا شده بودند
مجلس
​​​​​​​استیضاح وزرای کشور و نفت بحث داغ رسانه‌هاست، اما طراحان استیضاح شانس زیادی برای به جریان انداختن طرح‌هایشان ندارند.
دستور قضایی برای تعیین تکلیف فوری بازداشتی‌ها

دستور قضایی برای تعیین تکلیف فوری بازداشتی‌ها

​​​​​​​اصرار و تأکید ریاست قوه قضاییه بر تعیین‌تکلیف فوری بازداشت‌شدگان حوادث اخیر را می‌توان نقطه قوتی برای عدلیه تحت مدیریت سیدابراهیم رئیسی درنظر آورد.
80میلیون نفر در صدا‌و‌سیما حق دارند
​​​​​​​احمد مازنی، عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با ایلنا درباره طرح فراکسیون امید مبنی بر ممنوعیت پخش اعترافات از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری با تأکید بر اینکه ۸۰میلیون نفر در صدا‌وسیما حق دارند، گفت: در رسانه‌ای مانند صدا‌و‌سیما نباید رفتارهای خلاف موازین شرعی، عقلی و حقوقی صورت گیرد.
کافه مجلس
​​​​​​​حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده اصولگرای مجلس و از چهره‌های منتقد دولت روز گذشته در تذکری خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس گفت: باید به داد مردم رسید، امید مردم به مجلس است، اگر پیامک‌های‌ روی تلفن همراه نمایندگان را ببینید، نمی‌توانید به مردم جواب بدهید.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
​​​​​​​سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: کمیته زنان و خانواده کمیسیون فرهنگی مجلس در نشست روز گذشته خود طرح تشکیل وزارت زنان و خانواده را مورد بررسی قرار داد.
​​​​​​​سیده فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران در تذکری به رئیس‌جمهور گفت: براساس اصل113 قانون اساسی مسئولیت اجرای قانون اساسی را بر عهده دارید، چرا برای اجرای اصل‌27 قانون اساسی که بر تشکیل اجتماعات بدون حمل سلاح تأکید دارد، اقدامی نکرده‌اید.