11
شنبه 2 آذر 1398
شماره 7812
سیاست
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

2داستان عجیب از اعتراض‌ها

نکته روز
​​​​​​​در جریان اعتراض‌های اخیر کشور 2 داستان عجیب هم مطرح شد که یکی شلیک از هلی‌کوپتر حامل امام جمعه شهر جدید صدرای شیراز به معترضان بود و دیگری انتقال دستگیرشدگان با آمبولانس به زندان.
ویژه
ابوالفضل ابوترابی، یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با ابراز امیدواری از اینکه اولویت بررسی طرح تعیین تکلیف مکانی برای برگزاری تجمعات در دستور کار هفته آینده مجلس قرار گیرد به ایسنا گفت: اگر مکانی خاص برای برگزاری تجمعات وجود داشت به‌راحتی می‌توانستیم بین کسانی که خواسته بحق دارند با آشوبگران تفکیک قائل شویم.
​​​​​​​سیدحسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم از حضور علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در این کمیسیون برای بررسی علل ممانعت از ورود یک بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سایت هسته‌ای نطنز در این کمیسیون خبر داد.
امنیتی
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دستگیری سرشاخه‌های کلیدی ایجاد‌کننده ناآرامی‌ها و اغتشاشات در 4 استان کشور خبر داده و گفته است: در استان‌های البرز، شیراز، تهران و خوزستان سرشاخه‌های ایجاد‌کننده ناآرامی و اغتشاشات که با سرویس‌های امنیتی بیگانه در ارتباط بودند، توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران دستگیر شده‌اند.
اولین رزمایش نیروی پدافند هوایی برگزار شد

دفاع ازحریم آسمان

دفاعی
رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت۹۸ در منطقه عمومی سمنان و در منطقه‌ای به وسعت 416کیلومترمربع برگزار شد.
بازدید فرمانده نیروی دریایی از تاخت خاکی، دریایی

بازدید فرمانده نیروی دریایی از تاخت خاکی، دریایی

​​​​​​​امیر دریادار خانزادی در سفر خود به بندرعباس از ساختمان جدید ستاد نیروی دریایی ارتش و کارخانجات و روند ساخت ناوشکن‌ها و از تاخت خاکی، دریایی تیپ تفنگداران و روند ساخت بیمارستان سیدالشهدای نداجا بازدید کرد.
مردم مجال اعلام نظر پیدا کنند
​​​​​​​محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس در پاسخ به سؤالی درخصوص اعتراضات اخیر نسبت به تغییر نرخ بنزین، گفت: در مورد تصمیمی که اخیرا توسط سران 3 قوه درباره تغییر نرخ بنزین صورت گرفت، آنها باید پیش‌تر با اطلاع‌رسانی دقیق به افکار عمومی، مردم را در جریان علت تغییر نرخ بنزین قرار می‌دادند که متأسفانه این مهم صورت نگرفت و اعلام یکباره این تصمیم، مردم را تا حدودی غافلگیر کرد.
کافه مجلس
​​​​​​​علی مطهری، نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به محدودیت‌های اعمال‌شده برای دسترسی به اینترنت درپی برخی ناآرامی‌های مربوط به افزایش قیمت بنزین گفت: به‌نظر من ادامه قطع اینترنت با توجه به بازگشت آرامش به کشور ضرورتی ندارد.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
​​​​​​​ عضو فراکسیون امید و نماینده اردبیل با اشاره به موضوع پول‌های کثیف در انتخابات، گفت: قطعا چنین پول‌هایی در انتخابات وجود دارد. استفاده از پول‌های کثیف در انتخابات اقدامی غیراخلاقی، ناجوانمردانه و توهین به شعور مردم است.
​​​​​​​عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات در یک برنامه تلویزیونی درباره 3پرونده جنجالی خصوصی‌سازی، گفت: کشت و صنعت مغان یکی از این پرونده‌هاست که در دیوان محاسبات مطرح بوده و تا 2‌ماه آینده رأی آن صادر می‌شود؛ همچنین درباره پالایشگاه کرمانشاه نیز به این نتیجه رسیده‌ایم که اهلیت در واگذاری آن رعایت نشده و پرونده ماشین‌سازی تبریز هم در دست بررسی است.