10
دو شنبه 20 آبان 1398
شماره 7802
سیاست
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رسیدگی خارج از نوبت به گزارش‌های مجلس

کافه مجلس
نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند گزارش‌های ارسالی مجلس به قوه قضاییه خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد و معاونت نظارت مجلس ملزم به پیگیری اداری موارد مذکور باشد.
ویژه
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس، گفت: سامانه ثبت اموال و دارایی‌های مقامات و مسئولان از امروز در مجلس رسما آغاز به‌کار می‌کند و کارشناسان قوه قضاییه نیز در این مراسم حضور دارند.
حسن نوروزی -سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس و نماینده مردم رباط کریم و بهارستان- تحمل مشکلات عدیده ناشی از مصایب استان تهران توسط شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان را دلیل پیشنهاد تفکیک استان تهران جنوبی از استان تهران بزرگ مطرح کرد و گفت: از آنجایی که شهرستان‌های ما به این دلیل که مصایب استان بزرگ 14میلیونی تهران که 17/5درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است باید تحمل کنند به این پیشنهاد روی آورده‌ایم.
نمایندگان مجلس با ارجاع طرح تشکیل وزارت بازرگانی به کمیسیون اجتماعی جهت اصلاح و بررسی بیشتر موافقت کردند.
دیپلماسی
عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان درباره نامه اخیر رئیس‌جمهوری به سران کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ازجمله عربستان سعودی در ارتباط با طرح صلح امید، گفت: جزئیات این طرح که از سوی رئیس‌جمهوری در مقر سازمان ملل متحد مطرح شد، برای کشورهایی که شامل این طرح می‌شدند، ارسال شده و تاکنون شاهد بازخوردها و بازتاب‌های خوبی در مورد این طرح بوده‌ایم.
صبح روز گذشته آرای محکومیت متهمان پرونده مؤسسه غیرمجاز حافظ و شرکت مهر ماندگار ایلام از سوی شعبه چهارم به آنها ابلاغ شد.
سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی در ارتباط با کشف ذرات هسته‌ای در تورقوزآباد و انتشار برخی از اخبار مبنی بر اینکه آژانس انرژی اتمی به شواهدی در این ارتباط دست پیدا کرده است، اظهار کرد: پرونده موسوم به PMD بسته شده است و صهیونیست‌ها در حال تلاش هستند که این پرونده را بار دیگر باز کنند و ما این موضوع را نمی‌پذیریم و محکوم می‌کنیم.
کاظم جلالی اصلی‌ترین حامی لاریجانی در مجلس از نمایندگی استعفا داد و سفیر ایران در روسیه شد

سودای لاریجانی و یاران

مجلس
مجلس دیروز با استعفای کاظم جلالی از نمایندگی تهران در بهارستان موافقت کرد تا او راهی سفارت ایران در مسکو شود و با خداحافظی تلخ مهدی سنایی از روسیه سکان سفارت کشورمان در روسیه را عهده‌دار شود.
قرار بازداشت نعمت‌زاده تمدید شد

قرار بازداشت نعمت‌زاده تمدید شد

قوه قضاییه اعلام کرد که قرار بازداشت شبنم نعمت‌زاده برخلاف ادعای وکیل این متهم تمدید شده است.
انتقاد وزیر اوباما از رفتار ترامپ با برجام
انتقاد وزیر اوباما از رفتار ترامپ با برجام
«ارنست جفری مونیز»، وزیر پیشین انرژی آمریکا که در برخی از جلسات مذاکرات هسته‌ای حضور داشت، در پاسخ به سؤال ایرنا گفته: همانطور که در اظهاراتم گفتم، فکر می‌کنم خیلی مهم و قابل ملاحظه است؛ رویه فعلی فاصله گرفتن ایران از بندهای مختلف برجام ادامه دارد.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
نصرالله پژمانفر- نماینده اصولگرای مردم مشهد- در تذکری به وزیر کشور عنوان کرد که چرا سازمان ثبت احوال کشور در اقدامی غیرکارشناسانه و در مغایرت آشکار با سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در طراحی لوگوی جدید این سازمان، الگوی آسیب‌زای کم‌فرزندی و تک‌فرزندی را ترویج کرده است؟
حمیدرضا فولادگر -نماینده مردم اصفهان- در تذکری به وزیر ورزش خواستار رسیدگی و توجه به ضعف داوری در مسابقات فوتبال لیگ برتر خصوصا در 2بازی اخیر تیم سپاهان اصفهان شده است.
محمد جمالی‌نوبندگانی، سخنگوی کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفته است: این هیأت تاکنون بیش از 200پرونده شکایت از نمایندگان را بررسی کرده است که از این 200پرونده 10پرونده از مجلس نهم باقی مانده است.