10
یکشنبه 19 آبان 1398
شماره 7801
سیاست
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

زم یکسال در تیررس سپاه بود

در حاشیه سیاست
فرمانده کل سابق سپاه پاسداران گفت: دستگیری سرشبکه آمدنیوز از یک‌سال پیش در برنامه‌های سپاه بوده است.
ویژه
اکبر ترکان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگویی به جماران گفته: در هر دوره‌ای هجمه‌هایی علیه دولت‌های مستقر بوده و با هیچ شاخصی نمی‌توان گفت که این هجمه‌ها در دولت آقای روحانی بیشترین مقدار بوده است.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش در گفت‌وگویی با انتقاد از تصمیم دولت بازرگان گفت: پیش از انقلاب یک‌سری تجهیزات از کشورهای مختلف خریداری کرده بودیم که بنا به تصمیماتی که در مقطع زمانی دولت موقت گرفته شد این تجهیزات باز پس فرستاده شد.
دبیرکل جبهه پایداری با انتقاد از اینکه فضای مجازی، جوانان را از بین می‌برد، تصریح کرد: فضای مجازی در دست یک‌سری افراد شارلاتان و حقه‌باز افتاده است و امثال «روح‌الله زم»ها جوانان ما را مدیریت کرده و در خانه امام‌حسینع را می‌بندند.
انتخابات
قانون انتخابات مجلس تبلیغات انتخاباتی را از بعد اعلام رسمی اسامی نامزدها در صداوسیما ممنوع اعلام کرده و شاید همین خلأ قانونی باعث شده اصولگرایان تریبون رسمی رسانه ملی را 4ماه مانده به انتخابات مجلس در قبضه خود بگیرند.
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس مدعی شده که مأمور سابق اف‌بی‌آی که آمریکایی‌ها می‌گویند در جزیره کیش ناپدید شده بود، در ایران «پرونده باز» دارد.
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران درخصوص انهدام یک فروند پهپاد مهاجم توسط نیروی پدافند هوایی ارتش در منطقه ماهشهر، اظهار داشت: هنوز تا قطعات این پهپاد را کامل به‌دست نیاوریم و گراف‌هایمان را کامل نکنیم، نمی‌توانیم به‌طور قطعی مبدأ و هدف اصلی این پهپاد را مشخص کنیم اما آنچه تاکنون قطعی شده این است که این پهپاد در سقف کوتاه پرواز کرده و مورد هدف سامانه بومی مرصاد قرار گرفته است.
همشهری در گفت‌وگو با نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس به بررسی قوت و ضعف سامانه رأی‌سنجی اصلاح‌طلبان برای انتخابات پرداخت

استراتژی حاشیه‌ساز

احزاب
ثانیه‌ها برای رسیدن به کارزار یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به شماره افتاده است و تا کمتر از 4‌ ماه دیگر تکلیف مجلس یازدهم و ترکیب سیاسی آن مشخص می‌شود.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی خود در زیر سؤال بردن نمایشگاه حقوق بشر ایران، تعدادی از پرونده‌های نقض حقوق بشر از سوی آمریکا را یادآور شد.
معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ایران آمادگی دارد به اجرای کامل برجام برگردد؛ اگر تحریم‌هایی که در این مدت وضع شده برداشته شود و اکنون اولویت، تحریم‌های بانکی و نفتی است.