10
شنبه 18 آبان 1398
شماره 7800
سیاست
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دفاع علی مطهری از «چندهمسری»

درحاشیه سیاست
علی مطهری درباره موضوع چندهمسری گفت: اصل مسئله چندهمسری حکمی از احکام اسلام است که به حل یک معضل اجتماعی می‌پردازد.
ویژه
عضو جبهه پایداری در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید محمود احمدی‌نژاد با توجه به اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم حضور دارد برای انتخابات و حضور فعال‌تر در عرصه سیاست اقبالی داشته باشد، گفت: طبق آمار نظرسنجی که می‌گویند اقبال خیلی زیاد است ولی اینکه آیا زمینه فراهم می‌شود یا خیر، یک مسئله دیگر است.
حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: شبکه ایران اینترنشنال وابسته به سعودی که بعد از شروع تظاهرات مردم عراق تلاش وافری نموده که روابط عراق و ایران را تخریب کند، حالا در وقیحانه‌ترین شکل، دروغ فاحش یک نماینده عراقی که رهبران ایران را مسئول دستور حمله به تظاهرکنندگان دانسته است را به‌ عنوان خبر منتشر و پخش می‌کند.
قضایی
طی یک هفته گذشته مسئولان ارشد قوه قضاییه از نتایج یک نظرسنجی سخن گفتند که براساس آن 76درصد مردم از رویکرد دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اعلام رضایت کرده‌اند.
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در هجدهمین همایش دادستان‌های کشور در مشهد با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند‌ماه سال‌جاری گفت: برخلاف خواست معاندین که به‌دنبال تبدیل کردن این رخداد به تهدید علیه کشور هستند انتخابات آتی نیز با تحقق اصول امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت، با شکوه‌تر از همیشه برگزار خواهد شد.
امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه با تأکید بر لزوم عبرت‌گیری از برجام، گفت: «تأسف‌آورتر این است که هنوز هم عده‌ای پیگیر تصویب لوایح مرتبط با FATF هستند و گاهی هم دروغ می‌گویند.
رئیس قوه قضاییه در همایش دادستان‌های کشور درخواست کرد

تشویق گزارشگران فساد

قضایی
رئیس قوه قضاییه بر تشویق گزارشگران فساد تأکید کرده و گفته است: اگر کسانی به هر دلیلی از فساد مطلع شدند و آن را به مراجع مربوطه گزارش کردند، این افراد باید مورد تشویق قرار بگیرند.
درحاشیه سیاست
غلامعلی جعفرزاده، نماینده مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با اشاره به اعلام وصول طرح ممنوعیت اعترافات تلویزیونی از سوی هیأت‌رئیسه مجلس گفت: اعترافات تلویزیونی باید با حکم باشد، اما متأسفانه سوابقی در دست است که برخی از این اعترافات صورت‌گرفته و پخش آن از صداوسیما بدون مجوز و حکم بوده و بعداً هم این اعترافات تکذیب شده است.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
یک نماینده اصولگرای مجلس اخیرا در اظهارنظری مدعی شد سرشبکه‌های معاند داخلی مرتبط با روح‌الله زم شناسایی شده‌اند و براساس اطلاعاتی که به نمایندگان رسیده، افراد مرتبط با این کانال از نهادهای مختلف کشور هستند.