10
چهار شنبه 27 شهریور 1398
شماره 7762
سیاست
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دادگاه بریتانیا حکم ضدایرانی آمریکا را پس زد

سفیر ایران در لندن، گفت: دادگاه عالی بریتانیا بعد از 7 سال، درخواست وکلای آمریکایی برای محکومیت ایران به پرداخت حداقل ۵۱۲ میلیون دلار خسارت بابت تلفات نظامیان آمریکا در پایگاه خُبر عربستان را مردود دانسته و اعلام کرده که رأی محاکم آمریکایی علیه دیگر کشورها، در سیستم قضایی انگلیس قابل پیگیری نیست.
ویژه
دادستان تهران با بیان اینکه علل نگهداری چندین هزار خودروی سایپا و ایران‌خودرو در پارکینگ‌های روباز در دستگاه قضا پیگیری خواهد شد، گفت: اگر این موضوع به لحاظ نقص قطعه باشد سراغ قطعه‌سازان نیز خواهیم رفت.
قضایی
قاضی ناصر سراج پس از 6سال حضور در سازمان بازرسی کل کشور، این سازمان را که به‌عنوان چشم نظارتی قوه قضاییه شناخته می‌شود، ترک کرد؛ او شهریورماه92 با حکم آیت‌الله آملی‌لاریجانی جایگزین مصطفی پورمحمدی شده بود؛ پورمحمدی در آن زمان در دولت اول حسن روحانی پست وزیر دادگستری را گرفته بود.

دفاعیه دولت از سیف و عراقچی

سخنگوی قوه قضاییه: مستندات دولت در سرنوشت پرونده سیف و عراقچی اثرگذار خواهد بود
قضایی
سخنگوی قوه قضاییه روز گذشته در دهمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی درباره پرونده‌های ولی‌الله سیف و احمد عراقچی، گفت: «دادگاه از دولت خواسته در مورد ادعاهای آنها مستندات را به قوه قضاییه ارسال کنند که البته نمی‌دانم پاسخ واصل شده است یا نه.»