11
شنبه 9 شهریور 1398
شماره 7748
سیاست
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

علاقه مشهدی‌ها به سامانه انتشار اطلاعات

گردش آزاد ستون هفتگی
در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات، یک بخش به اسناد منتشر شده توسط قوه مجریه، قوه قضاییه، قوه مقننه، استانداری‌ها و شهرداری اختصاص دارد.
ویژه
محمود صادقی، نماینده مردم تهران در حساب توییتری خود نوشت: «مطابق برنامه هفتگی مجلس، وزیر اطلاعات روز سه‌شنبه ۱۲ شهریور برای پاسخگویی به سؤال اینجانب درباره پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حاضر خواهد شد.
سیاست خارجی
مخالفان جمهوری اسلامی به‌ویژه اپوزیسیون خارج‌نشین که خود را «برانداز» می‌خوانند، طی سال‌های گذشته از شگردهای مختلفی برای ضربه‌زدن به نظام بهره گرفته‌اند، اما هر‌بار با ناکامی مواجه شده‌اند؛ تلاش آنها برای بحران‌آفرینی‌های سیاسی، قومی و قبیله‌ای، اعتراضات صنفی و نهایتا القای حاکمیت دوگانه در کشور، همراهی با تحریم‌ها و اعمال فشارهای اقتصادی به مردم ایران، هیچ‌یک براندازان را به اهداف مورد نظر رهنمون نکرد.
سخنرانی اخیر رئیسان2 قوه مجریه و قضاییه حاشیه ساز شد

تبادل نقد

قضایی
رئیس قوه قضاییه روز پنجشنبه گذشته سخنانی گفت که به‌نظر می‌رسد پاسخی از سوی او به اظهارات رئیس‌جمهور در روز چهارشنبه باشد؛ سیدابراهیم رئیسی که در گردهمایی بزرگ مبلغان محرم سخن می‌گفت، اظهار داشت: «هرچقدر که پرونده‌های مختلف را بررسی کنیم، صدایی بلند نمی‌شود ولی زمانی که پرونده کسانی که متصل به نظام قدرت و سرمایه هستند روی میز قاضی می‌آید، صدای عده‌ای بلند می‌شود و می‌گویند موضوع جناحی و سیاسی است و قضات با این سخنان آشنا هستند و به آن توجه نمی‌کنند و با دقت، عدالت و انصاف پرونده را بررسی می‌کنند.»

نماینده که در نمی‌رود

مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس با انتقاد از بازداشت 2 نماینده مجلس به ایلنا گفته است: نماینده که در نمی‌رود، اگر مجرم است او را باید به دادگاه ببریم و محاکمه کنیم؛ نه اینکه یکباره راهی زندان شده و با آبرویش بازی شود.
تعظیم به دیپلماسی ایران در کنار میز 7 قدرت دنیا
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا درباره سفر وزیر خارجه به بیاریتز، محل برگزاری اجلاس سران گروه 7 گفت: بنده بشخصه معتقدم سفر آقای ظریف یک موفقیت برای جمهوری اسلامی ایران است که برای نخستین بار در تاریخ بعد از انقلاب، نماینده دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران تا کنار میز 7 قدرت دنیا حضور یابد و حضور وی محترمانه و با دعوت و با اطلاع آمریکایی‌ها بوده است.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
جواد منصوری، نخستین فرمانده سپاه در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفته است: کسی حق ندارد دیپلمات‌ها و نظامی‌ها را تخریب کند.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور، درخصوص انتقاد اخیر محمد یزدی به رئیس‌جمهور گفت: جواب دادن به صحبت‌های آیت‌الله یزدی به‌معنای ایجاد یک اختلاف است.
رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه اصلاحات، مردنی و دفن‌شدنی نیست و تا زمانی که اصلاحات وجود داشته باشد، نظام دوام دارد، گفت: اگر بنا باشد مقصر برخی اشتباهات جریان اصلاح‌طلب یک یا دو نفر معرفی شود، ایرادی ندارد چرا که اصلاحات گفتمان هزینه دادن و قربانی شدن است.