19
چهار شنبه 18 اردیبهشت 1398
شماره 7657
سیاست
23023610
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

طرح یک فراکسیون برای پایان خام‌فروشی

کافه مجلس
خبرگزاری فارس از نامه محمد دهقان -نایب‌رئیس فراکسیون ولایی مجلس- به علی لاریجانی خبر داده و نوشته که او در این نامه گفته است: فراکسیون ولایی مجلس طرحی برای پایان خام‌فروشی نفت کشور تهیه کرده که باید سریعا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.
ویژه
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه عده‌ای این روزها مطرح می‌کنند دولت خوب کار نکرده است و مشکلات به‌وجود آمده هم ناشی از همین عملکرد است، به ایلنا گفت: معتقدم بیان کردن چنین صحبت‌هایی دور از واقعیت است، اینکه ریشه مسائل و مشکلات فعلی کشور را به دولت نسبت دهیم و بگوییم او مقصر است، بی‌انصافی کرده‌ایم.
عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با خبرآنلاین می‌گوید که «انتخابات مجلس بی‌معنی شده زیرا این نگاه وجود دارد که نمایندگان مجلس و عملکردشان برآیند آنچه در جامعه حادث می‌شود یا مورد نیاز و مطالبه مردم است، نیست.»
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت بازداشت‌شدگان مقابل مجلس و زمان آزادی آنها، گفت: بازداشت‌شدگان اکثراً آزاد شدند و در مورد سایر افراد اقدامات قانونی در شرف انجام است.
عدنان حسن محمود، سفیر سوریه صبح سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ با سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه دیدار و گفت‌وگو کرد.
اتفاقاتی که از سال96به بعد در کشور رخ داده است باعث شده تا شکاف جدیدی میان حاکمیت و جامعه مدنی شکل بگیرد.

دغدغه مشارکت

استاندار تهران اخیرا نگرانی‌های خود درباره میزان مشارکت در انتخابات تهران را مطرح کرده است. پیش‌شرط‌های افزایش مشارکت چیست؟
انتخابات
میانگین مشارکت انتخابات مجلس در ادوار 10گانه نهاد قانونگذاری کشور حدود 60درصد است که 12درصد کمتر از انتخابات ریاست‌جمهوری است.

وزرای جدا شده از دولت و انتخابات

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفته: «اگر وزرای جداشده از دولت بخواهند لیستی جداگانه بدهند سبد رأی اصلاح‌طلبان‌ نمی‌شکند چون آنها نمی‌توانند مواضع اصلاح‌طلبانه صد درصدی اتخاذ کنند؛ ضمن آنکه عملکردی دارند که محدودشان می‌کند.»
ادعای جدید سرافراز؛ حق با کیست؟
محمد سرافراز -رئیس سابق سازمان صدا و سیما- که اخیرا در یک گفت‌وگوی اینترنتی اتهاماتی را به برخی نهادهای امنیتی کشور، ازجمله سازمان اطلاعات سپاه زده بود، در نامه‌ای که ظاهرا به خبرگزاری فارس ارسال کرده است مدعی شده شهرزاد میرقلی‌خان با توصیه وزارت اطلاعات به‌کار در شبکه پرس تی‌وی مشغول شده است.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته که 70درصد پست‌های قوه قضاییه خالی از کارمند است.
یک وکیل دادگستری با اشاره به اصلاح تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادسرای کیفری به ایسنا گفت: اگرچه اصلاح ماده مربوط به وکلای جرائم امنیتی در کمیسیون حقوقی بهتر از قبل است ولی همین موضوع که در مرحله بازپرسی متهم از داشتن وکیل محروم است، باعث تضییع حقوق متهم می‌شود.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نامه‌ای از اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از سپاه در مقابل اتهام منفعلانه آمریکا به این نهاد تشکر کرد.