19
چهار شنبه 21 فروردین 1398
شماره 7634
سیاست
23023610
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ماجرای توقف تخریب ویلای وزیر

در حاشیه سیاست
موضوع تخریب ویلای غیرقانونی دختر یکی از وزرای سابق در لواسان چندی پیش خبرساز شد؛ تصاویری هم منتشر شد که در آنها بخشی از این ویلا توسط شهرداری تخریب شد.
ویژه
پس از اقدام خصمانه دولت آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریستی آمریکا و اقدام متقابل ایران در تروریست اعلام کردن نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا برخی رسانه‌های ایرانی خبر مربوط به کشته شدن سربازان ارتش آمریکا در افغانستان را با ادبیاتی هماهنگ با تصمیم ایران پوشش دادند: «4تروریست آمریکایی در حمله انتحاری در افغانستان کشته شدند.»
دفاعی
قرار‌گرفتن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های به ادعای آمریکایی‌ها تروریستی، بازتاب‌های مختلفی داشته و اظهارات مسئولان مختلف نظام را به‌دنبال داشته است.
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در دیدار با آیت‌الله حیدرعلی جلالی‌خمینی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، نسبت به بی‌مهری‌های صورت گرفته به نزدیکان امام بعد از ارتحال ایشان اظهار نگرانی کرد و گفت: به‌نظر می‌رسد کسانی که می‌خواستند امام خمینیره را مورد هدف قرار دهند بعد از ارتحال ایشان نزدیکانشان را تخریب می‌کنند.
محمد کیانوش‌راد، نماینده پیشین اهواز در مجلس ششم طی یادداشتی در واکنش به برخورد غلامرضا شریعتی با شهروند عرب خوزستانی نوشته است: سخنان استاندار خوزستان به شهروند مظلوم عرب خوزستانی، مصداق بارز اهانت، توهین و افتراست و عذرخواهی و دلجویی فوری، کمترین اقدامی است که باید انجام شود.

نسل پیشرفته سانتریفیوژ رسید

ایران از زنجیره 20 تایی سانتریفیوژهای IR6 در نطنز رونمایی کرد
سانتریفیوژ دستگاه استوانه‌ای‌شکل و مهم در صنعت هسته ای است که پره‌هایی در وسط آن وجود دارد.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه به وزیر کشور دستور داد تا استانداران با همکاری شهرداری‌ها، اماکن و ساختمان‌های در معرض خطر سیل را شناسایی و گزارش دقیقی به هیأت وزیران ارائه کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه از انتصاب چهره جایگزین نماینده بازنشسته ایران در سازمان ملل خبر داد.