19
دو شنبه 7 آبان 1397
شماره 7516
سیاست
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
۴۰ نماینده مجلس شورای اسلامی از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست کردند که لوایح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه پالرمو به مجلس استرداد شود.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروز باید بدانیم که به‌دلیل رشد فناورانه و تکنولوژیک قدرت تولید سلاح و افزایش قدرت نظامی‌مان، تهدید حمله نظامی علیه کشور به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.
سفیر جمهوری صربستان در تهران ضمن ارائه توضیحاتی در مورد آخرین وضعیت توقف لغو روادید میان ایران و صربستان، تأکید کرد: دولت صربستان برای پناهجویانی که در مرزها هستند کمپ‌هایی را تدارک دیده و شرایط برای این افراد بد نیست؛ گرچه پناهنده‌ها برای عبور از مرز فاقد ویزا هستند.
سیاست خارجی
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نشست 4جانبه استانبول با ارائه‌ پیشنهاد فراخواندن تهران برای ملحق شدن به این نشست‌ها در مورد سوریه گفت: افزودن همفکران دیگر به قالب این نشست‌ها از نظر او مناسب به‌نظر می‌رسد.
پاسخ نمایندگان به انتقادها از رأی اعتماد به 4وزیر اقتصادی

باب استیضاح باز است

مجلس
رئیس‌جمهور در پی رأی اعتماد مجلس به محمد شریعتمداری، فرهاد دژپسند، محمد اسلامی و رضا رحمانی با استناد به اصول 87و 133قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در احکام جداگانه‌ای آنها را به‌عنوان وزرای کار، اقتصاد و راه و صمت منصوب کرد.

حمله البرادعی به سیاست ضدایرانی کشورهای عربی

دبیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روابط سرد برخی کشورهای عربی با ایران انتقاد کرد.
تقدیر جهانگیری از میزبانی دولت عراق
معاون اول رئیس‌جمهور ظهر یکشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با عادل عبدالمهدی ضمن تبریک انتصاب وی به‌عنوان نخست‌وزیر این کشور، افزود: خوشبختانه دولت جدید عراق با کسب رأی اعتماد از مجلس این کشور کار خود را آغاز کرده است.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
تعطیلات مجلس زیاد است/کاهش تعداد نمایندگان در سفرهای خارجی