26
چهار شنبه 6 تیر 1397
شماره 7416
سیاست
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

انتقاد دولت از رد لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها

نوبخت: تصمیم مجلس کمک به دولت نبود
گزارش
سخنگوی دولت با انتقاد از تصمیم روز یکشنبه مجلس در رد لایحه تفکیک 3وزارتخانه به همشهری گفت: ضمن احترام به‌نظر مجلس، جمع‌بندی این است که نظر مجلس محترم کارشناسی و عملیاتی نیست.
ویژه
قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شامگاه دو‌شنبه 4تیرماه یک تیم تروریستی وابسته به گروهک‌های تکفیری از منطقه تهلاب میرجاوه میل 96 قصد نفوذ به عمق خاک ایران و انجام اعمال خرابکارانه و تروریستی را داشتند که با هوشیاری رزمندگان مستقر در منطقه مرزی، ناکام و پس از درگیری و دادن تلفات متواری شدند.
موسی ابومرزوق، عضو ارشد جنبش حماس که در راس یک هیأت به مسکو سفر کرده است در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: ما و مسکو متفق هستیم که اجازه ندهیم معامله قرن با هدف ایجاد جبهه علیه ایران انجام شود.
به‌دنبال انتشار برخی فراخوان‌ها تحت عناوین مشابه «کنگره انتخاب مدیر شایسته ملی»، مرکز حراست نهاد ریاست‌جمهوری اطلاعیه‌ای صادر کرد.
کوتاه از سیاست
دادستان تهران با تایید خبر ورود مقام‌های قضایی به منزل کاووس سیدامامی به ایلنا گفت: ورود به منزل افراد با مجوز قضایی صورت می‌گیرد، این مورد هم مجوز داشته و هدف از آن کسب برخی مستندات بوده است.
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی صبح دیروز در همایش سالانه مدیران سازمان صدا و سیما گفت:رؤیای آمریکا برای تبدیل توافقنامه هسته‌ای به قلعه‌ای برای محدود‌سازی‌ فعالیت‌های متعارف هسته‌ای و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران هرگز تعبیر نخواهد شد.
معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم اختتامیه 6طرح اقتصادی در منطقه آزاد انزلی گفت: آمریکا اشتباه می‌کند که فکر می‌کند می‌تواند با تحریم ایران را به زانو در‌بیاورد.
بهارستان هفته آینده میزبان رئیس‌جمهور است

تلاطم مجلس روی موج اقتصاد

مجلس
2روز پیش مجلس به اصرارهای معاون اول رئیس‌جمهور برای رأی به لایحه اصلاح ساختار دولت بی‌توجهی کرد؛ لایحه‌ای که به گفته جهانگیری می‌توانست دولت را در مدیریت اقتصادی کشور و تمرکز وزیران بر حوزه‌های صنعت بازرگانی، مسکن و راه کمک کند.
تأکید دبیرکل سازمان ملل بر حفظ برجام

تأکید دبیرکل سازمان ملل بر حفظ برجام

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت با موضوع بررسی وضعیت صلح و ثبات در خاورمیانه و شمال آفریقا به توافق هسته‌ای اشاره کرد و گفت: حفظ برنامه جامع اقدام مشترک برجام بسیار مهم است
ظریف: برجام سرجایش و محکم است
ظریف: برجام سرجایش و محکم است
وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد سرنوشت برجام و مذاکرات ایران با اتحادیه اروپا در ارتباط با حفظ این قرارداد بین المللی تصریح کرد: برجام سرجایش و محکم است.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
واقعیت‌ها را به مردم بگوییم/ لغو تعطیلات تابستانه مجلس/ پاسخ ذوالنور به طوماربازی/ درخواست مطهری از وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی/ آنکه 39هزار سکه می‌خرد/ همه ارکان نظام در بی‌ثباتی مقصرند