26
یکشنبه 27 خرداد 1397
شماره 7407
سیاست
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

یأس و ناامیدی زمینه‌های عینی دارد

گفت و گو
ناامیدی یا خسته شدن مردم از تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور یک‌سال پس از انتخابات96 کشور کلیدواژه‌های برخی مباحثات سیاسی کشور شده‌اند. مقامات کشور در تحلیل‌های خود این موضوع را بیشتر ناشی از جنگ روانی و تبلیغات نادرست رقبای سیاسی داخلی و عوامل خارجی می‌دانند.
ویژه
بعد از وقفه دو ماهه‌ای که از هفته پیش در روند بررسی پیوستن ایران به کنوانسیون بین‌المللی تأمین مالی تروریسم ایجاد شده، حاشیه‌های جلسه یکشنبه گذشته بهارستان از طومارنویسی در نقد FATF گرفته تا ارسال پیامک‌های مکرر جمعی ناشناخته در مخالفت با پیوستن ایران به این کنوانسیون به نمایندگان همچنان داغ است و محل نقد وبررسی رسانه‌هاست.
مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح در پاسخ به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا گفت: اینکه ترامپ مدعی می‌شود و می‌گوید فشارها و عملکرد ایالات متحده منجر به تغییر رفتار منطقه‌ای ایران شده، ادعایی نادرست است.
مجلس شورای اسلامی در هفته جاری طرح حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور را در دستور کار دارد.
دبیرکل سازمان ملل در اظهاراتی مدعی شد که برخی از اجزای 5 موشک شلیک شده از جولای 2017تاکنون توسط حوثی‌های یمن به عربستان در ایران ساخته شده است.
مجلس به‌دنبال تشکیل وزارت آب است

آب صاحب وزیر می‌شود

اما میرزایی نکو می‌گوید حتی لایحه دولت درباره تشکیل وزارتخانه‌های جدید در کمیسیون ویژه رد شده است
مجلس
با جدی شدن بحران آب در برخی استان‌های کشور و دعواهای آبی که اخیرا در برخی شهرها رخ داد جمعی از نمایندگان پیشگام شده و می‌خواهند در لوای طرح ایجاد وزارت آب، محیط‌زیست و منابع طبیعی چاره جدی برای این بحران بیندیشند.

ترامپ: ایران به مذاکره برمی‌گردد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در محوطه کاخ سفید گفت: ایران دیگر به مدیترانه دسترسی ندارد؛ حالا دیگر آنها مجبورند برای رسیدن به این منطقه، مسیری طولانی را طی کنند.
تقدیر از مردم برای حضور در مراسم امام ره
ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینیره با صدور اطلاعیه‌ای از مسئولان و اقشار مختلف مردم به‌خاطر حضور و همکاری در آیین برگزاری بیست و نهمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی تشکر کرد.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
تعلل در برگزاری جلسات اقتصادی سران قوا / اتفاق نادر در انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی