26
سه شنبه 8 خرداد 1397
شماره 7396
سیاست
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مخالفان لایحه «مقابله با تأمین مالی تروریسم» به رأی‌گیری راضی نیستند

گزارش
«مجلس جای گفت‌وگوست، شما نظراتتان را گفتید، اجازه دهید که دیگران هم نظراتشان را بگویند. با زور نمی‌شود نظراتتان را القا کنید.
ویژه
عناصر دوآتشه اصولگرا در فهرست دوتابعیتی‌ها/ دیدار زنان مجلس با اژه‌ای/ تذکر ۱۴ نماینده به وزیر ورزش
مجلس
قریب به 2هفته‌ای می‌شود که انتشار متن گزارش تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها موج خبری در رسانه‌ها ایجاد کرد. گزارش کمیته‌ای 11نفره که ترکیبش را منتقدان دولت تشکیل داده‌اند، ترکیب یک‌دست کمیته از یک سو و حواشی‌ای که بی‌طرفی گزارش را زیر سؤال برد از سوی دیگر سبب شده، مستندبودن و کارشناسانه‌بودن آن در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نمایندگان به‌دنبال تهیه طرح الزام‌آور برای دولت بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری در ضیافت افطاری با مسئولان نظام هستند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق شناورهای جدید این نیرو تا پایان سال‌جاری خبر داد.

تجمع مانع کسب نیست

سرمست: مکان‌هایی برای اعتراض مردم فراهم شود تا هم این اعتراضات شنیده شود و هم امنیت آنها تأمین شود و هم مزاحم کسب و کار مردم نباشد
احزاب
وزارت کشور نخستین گام را برای احیای اصل27قانون اساسی با اختصاص محل راهپیمایی‌ها و تجمعات مردم برداشت. این اصل قانونی راهپیمایی‌های مردم را با 2شرط حمل‌نشدن سلاح و مخل مبانی اسلام نبودن مجاز می‌داند، ولی اجرای آن در قوانین عادی کشور مسکوت مانده بود.
جریانی درصدد تحریف راه امام است

جریانی درصدد تحریف راه امام است

رئیس قوه قضاییه گفته است: جریانی درصدد تحریف راه امامره است. به گزارش میزان، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی گفته است: مسئولان با برطرف‌کردن مشکلات صنفی در حد توان خود نباید اجازه دهند که یک مشکل ساده به معضلی امنیتی تبدیل شود.
عراقچی: برجام جناحی شد
عراقچی: برجام جناحی شد
معاون سیاسی وزیر خارجه گفته است: برجام از همان ابتدا یک موضوع بزرگ ملی بوده است ولی متأسفانه در روند خود از یک موضوع ملی به یک موضوع فروملی و بحث‌های داخلی و جناحی تبدیل شد.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به غیبت حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایلنا گفت: به‌نظر من مجمع تشخیص تا‌حدودی جایگاهش را از دست داده است.
ریچارد نفیو، نویسنده کتاب هنر تحریم‌ها و معمار تحریم‌های ایران در دوران ریاست‌جمهوری اوباما در توییتی به خریداران ترجمه فارسی کتابش درباره تحریم‌ها نوشت: «مجلس ایران بدون مجوز کتابی چاپ کرده
محسن آرمین، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تشریح مشکلات کشور با بیان اینکه، راهبردها و رویکردهای گذشته چه در سطح داخلی و چه در سطح خارجی نهایت ظرفیت خود را به فعلیت رسانده‌اند، به سایت خبری جماران گفت: برای توفیق آنها هر هزینه‌ای که لازم بود، پرداخت شده است