14
پنج شنبه 3 خرداد 1397
شماره 7392
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مرور راهکارهای برجامی اروپا در وین

ظریف: مذاکره مجدد خیالبافی است
گزارش
2هفته بعد از خروج آمریکا از برجام و 3روز بعد از اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران، محمد‌جواد ظریف درخواست همتای آمریکایی برای مذاکره مجدد با ایران را خیالبافی خواند. این اظهارات در حالی است که فردا نشست کمیسیون مشترک برجام برای بررسی شکایت ایران از خروج آمریکا از برجام در وین بررسی می‌شود.
ویژه
هیأت وزیران از مجلس خواست تا ادامه بررسی لایحه «اصلاح بخشی از ساختار دولت» را در دستور کار خود قرار دهد. لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها تقریبا یک سال پیش با قید دوفوریت به مجلس ارائه شد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به فیلترینگ تلگرام، گفت: در مسئله تلگرام هم ما حمایت آمریکایی‌ها را از تلگرام در برخورد با ایران و روسیه دیدیم، چرا که دشمنان ایران با استفاده از تلگرام و دیگر ابزارهای کنترل افکار عمومی به‌دنبال بحران‌سازی‌ در کشور هستند و هم در حوادث دی‌ماه سال گذشته به وضوح دیدیم که با استفاده از تلگرام چطور با افکار عمومی بازی شد.
وزارت اطلاعات اعلام کرد که این وزارتخانه در هیچ‌یک از گزارش‌های ارسالی به مقامات و دستگاه‌های ذی صلاح اعلام نکرده است که ۲۱۰ یا ۱۹۸ مدیر دو تابعیتی در پست‌های مدیریتی حضور دارند.
همنشینی رهبر اصلاحات و شیخ نور در بیست‌و یکمین سالگرد دوم خرداد چه پیامی به جامعه داشت

وحدت ملی در همنشینی رقبای سیاسی

احزاب
دوم خرداد 76حماسه مردمی بود که صدای تغییر و خواسته‌هایشان را به حاکمیت رساندند ورئیس دولت هفتم علمدارش شد. حالا 21سال بعد از آن روزها نه‌تنها علمدار دولت اصلاحات که رقیب نامدار انتخاباتی‌اش علی‌اکبر ناطق‌نوری دست در دست هم خواستار وحدت ملی شده‌اند و به هم اقتدا می‌کنند.
تکذیب دوباره اظهارات منتسب به مقامات روس

تکذیب دوباره اظهارات منتسب به مقامات روس

سفارت روسیه در تهران اظهارات منتسب به پسکوف دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه را رد کرد.
واکنش وزارت خارجه به تحریم سیف
وزارت امور خارجه ایران درخصوص تحریم رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا بیانیه‌ای منتشر کرد. به گزارش وزارت خارجه در این بیانیه آمده است: اقدام خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا درخصوص درج نام رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یکی از مدیران آن در فهرست تحریم‌ها که هفته گذشته انجام شد،
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سفرهای تفریحی دولتمردان به خرمشهر و وعده‌های اجرا نشده آنان، گفت: خرمشهر داشته‌هایش را با نداشته‌های کشور تقسیم کرد و مردمانش با مشکلاتی همچون گردوغبار، آب شور و بیکاری و بیماری روبه‌رو هستند و جزای ادای دین خود را با دیدگان حسرت‌آمیز و قلبی مالامال از بی‌تدبیری مسئولان به نظاره نشسته‌اند. وی گفت: در آستانه سی و ششمین سالگرد آزادسازی خرمشهر هنوز مردمش خاک را با مواد شیمیایی، میکروبی و باروت جنگ استنشاق می‌کنند. از تعطیلی متداول مدارس و ادارات که کاهش رتبه‌های علمی را به همراه داشته تا لغو پروازها و کشف بیماری‌های جدید مانند سرطان، مهمان دائمی مردم خرمشهر شده است.فارس