30
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
شماره 7384
سیاست
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اشتباهات عجیب در گزارش تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها

موسویان: نه دوتابعیتی‌ام و نه در هیچ اندیشکده‌ای فعالیت می‌کنم
گزارش
گزارش تحقیق و تفحصی که جمعی از نمایندگان مجلس از وضعیت مدیران دوتابعیتی در کشور جمع‌آوری و منتشر کرده‌اند با اشکالات عمده‌ای مواجه شده است. در این گزارش که به جای پرداختن به اسامی مدیران دوتابعیتی، دستگاه دیپلماسی کشور را نشانه رفته و ادعا شده است فرزندان چهره‌هایی مثل محمدجواد ظریف دارای تابعیت دوگانه هستند.
ویژه
سرنوشت برجام و سفرهای ظریف/ 40درصد نمایندگان فعلی به برجام رأی دادند/ جامعه را عصبانی‌تر نکنیم/ پشت پرده بازار دارو در ناصرخسرو/ نمی‌توان مقابل اراده مردم قرار گرفت
خبر
دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی دومین همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعات را ازجمله در محورهای روش‌های تحلیل رفتار جمعی شامل آشوب، اغتشاش، شورش، اعتراضات، تجمعات و تحصن و روش‌های تحلیل کنشگران سیاسی اجتماعی شامل رهبران، احزاب و رسانه‌ها برگزار می‌کند.
رئیس‌جمهور، با اشاره به ضرورت استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در ایران و ارمنستان در راستای توسعه و تحکیم مناسبات تهران – ایروان، اظهار داشت: اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش مناسبات و همکاری‌ها با همسایگان خود است.
علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی طی پیامی به دولت و مردم لبنان، برگزاری انتخابات امن و سرنوشت ساز پارلمانی را در این کشور تبریک گفت.
لاریجانی دراجلاس اضطراری فلسطین:

اقدام آمریکا علیه ایران و فلسطین بی‌پاسخ نمی‌ماند

مجلس
همزمان با تظاهرات میلیونی فلسطینی‌ها در مرز غزه در هفتادمین سالروز «نکبت»، نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس اسلامی دیروز با میزبانی ایران از 21کشور مسلمان برگزار شد.

امنیت افغانستان را امنیت خودمان می‌دانیم

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خود را در مبارزه با تروریسم متعهد می‌دانیم، گفت: امنیت افغانستان را امنیت خودمان می‌دانیم و در مبارزه با تروریسم هر کمکی بتوانیم با تمام توان انجام خواهیم داد.
اروپا عکس‌العمل قاطع نشان دهد
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به موضوع خروج یکجانبه آمریکا از برجام، گفت: انتظار جمهوری اسلامی ایران از اتحادیه اروپا به‌عنوان یک بازیگر مهم در عرصه بین‌الملل، اتخاذ عکس‌العملی قاطع و جدی در این خصوص است تا جامعه بین‌الملل از این مسئله درس بگیرد.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
رئیس دیوان محاسبات کل کشور از بازگشت به‌کار ۱۱ مدیری که پاداش نجومی گرفته‌اند، خبر داد. عادل آذر در گفت‌وگو با خانه ملت، درخصوص پاداش نجومی برخی مدیران بازنشسته کشور و بازگشت آنها به‌کار توضیح داد:
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که برای شرکت در اجلاس رهبران برای صلح به فرانسه سفر کرده، درباره خروج آمریکا از برجام و تعهدات اروپا در این موافقتنامه گفت‌وگو کرد. ورود کمال خرازی به هتل پرینس گالس پاریس و انتشار تصاویر حضور او در کنار برخی دیپلمات‌های حاضر در هتل، گمانه‌زنی مأموریت ویژه خرازی در این گفت‌وگوها را رقم زد.