14
پنج شنبه 20 اردیبهشت 1397
شماره 7380
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

واکنش فرماندهان نظامی به خروج آمریکا از برجام

دفاعی
فرماندهان ارشد نظامی کشور صبح پس از خروج شبانه ترامپ از برجام نسبت به تهدیدهای رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان دادند. به گزارش ایسنا، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه برجام از ابتدا مطلوب ملت ایران نبود.
ویژه
امنیت در هر جامعه‌ای از نظر کیفی در 3سطح متفاوت قابل بررسی است:  در سطح منفعل، امنیت زمانی تأمین می‌شود که آسیب و ناامنی در جامعه ایجاد شده و نظام اجتماعی- سیاسی به‌صورت منفعلانه در جهت رفع و مقابله با آن از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط دست به اقداماتی می‌زند.
بعد از خروج آمریکا از برجام و به‌دنبال آن اعلام سیاست جمهوری اسلامی ایران از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست محترم جمهور برای ادامه برجام بدون آمریکا و تضمین‌های لازم از اروپا، توجه به چند نکته حائزاهمیت است که در ادامه به آن اشاره می‌شود.
مجلس
جلسه علنی دیروز مجلس، متفاوت بود و از همان ابتدا که زنگ جلسه علنی مجلس به‌صدا درآمد، گعده‌های نمایندگان در گوشه وکنار مجلس خبر از تصمیم جمعی از نمایندگان برای اعتراض نمادین علیه خروج آمریکا از برجام  می‌داد.

نوبت وفاق ملی است

نمایندگان در گفت‌وگو با همشهری مردم را به همدلی و وحدت در مقابل خروج ترامپ از برجام دعوت کردند
جلسه علنی دیروز مجلس در فضایی ضد‌آمریکایی و با سخنان اعتراض‌آمیز نمایندگان به پایان رسید اما بحث در مورد آینده برجام و اقدامات احتمالی ایران و... در راهروهای مجلس داغ بود و نمایندگان اصلاح طلب و اصولگرا در جمع خبرنگاران در این‌باره سخن می‌گفتند.

ابلاغ دستورالعمل سامانه ثبت حقوق

سازمان اداری و استخدامی کشور در بخشنامه‌ای به تمامی دستگا‌ه‌های مشمول ماده۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، دستورالعمل سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات، مدیران و کارکنان دولتی را ابلاغ کرده است.
خروج ترامپ از برجام مهم نیست
آیت‌الله العظمی جوادی آملی روز گذشته در پایان جلسه تفسیر خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به خروج آمریکا از برجام با بیان اینکه برای نظام اسلامی این حوادث زیاد پیش آمده و مهم نیست.
دانشجویان تهرانی ضمن برگزاری تجمع در واکنش به اقدام آمریکا درباره برجام مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا، از مسئولان دولت خواستند از این پس طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمل کرده و پاسخ قاطعی به نقض عهد آمریکا دهند.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شیطنت آمریکا در توافق هسته‌ای داستان طولانی دارد، گفت: فرزندان‌مان باید بدانند که چه سوابق، نامه‌نگاری‌ها و حرف‌هایی در جریان توافق هسته‌ای صورت گرفت و کشورها به چه اصولی دست یافتند و همه اصول چگونه توسط آمریکایی‌ها به‌سادگی زیر پا گذاشته شد.
مراسم تشییع پیکر آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده فقید ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه‌ اسبق شیراز، روز گذشته با حضور مسئولان لشکری و کشوری و عموم مردم در شیراز برگزار شد.
رئیس‌کل محاکم انقلاب استان تهران گفته است: با توجه به اعلام ختم رسیدگی به پرونده ۸ داعشی، دادگاه حداکثر ظرف یک هفته حکم مناسب را صادر خواهد کرد.