• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 16 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99942
+
-

کافه مجلس

  نه مؤسسه مجاز است، نه مدرک معتبر
مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به حواشی پدیدآمده درباره مدرک تحصیلی یکی از نمایندگان منتخب مجلس با بی‌اعتبار خواندن مدرک ارائه شده از سوی وی، مؤسسه صادرکننده مدرک را نیز غیرواقعی دانست. به گزارش ایسنا، فرزانه شمیرانی درباره حواشی پیش آمده درباره عدم‌نظارت وزارت علوم بر مؤسساتی مانند تفتان خاش که یکی از نمایندگان منتخب مجلس مدعی داشتن مدرک از آن است، تصریح کرد: 2نکته را باید درنظر داشت؛ نخست اینکه دفتر آموزش‌های عالی غیردولتی و غیرانتفاعی امکان و نیروی انسانی لازم برای سنجش مستمر همه سرزمین را برای یافتن مراکزی که ممکن است مدعی داشتن مجوز باشند، ندارد و وظیفه‌اش اعلام اسامی مؤسسات مجاز است که این فهرست را به‌صورت مستمر به‌روزرسانی کرده و در دسترس عموم قرار می‌دهد. نکته دوم اینکه اصلاً مؤسسه مورد ادعا وجود خارجی ندارد و هیچ پرونده و سابقه‌ای از آن در وزارت علوم وجود ندارد. وی گفت: فهرست مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی دارای مجوز و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روی وبگاه این وزارتخانه موجود است و این فهرست همواره در حال به‌روزرسانی و در دسترس همگان است. بنابراین به‌طور طبیعی هر ادعایی در این زمینه قابل رصد و سنجش است.

  تحقیق و تفحص‌هایی که هیچ وقت قرائت نمی‌شود
نماینده مردم تهران گفت: از نایب‌رئیس مجلس خواستم تحقیق و تفحص از املاک نجومی تهران و تحقیق و تفحص از حوادث آبان‌ماه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس تعیین تکلیف شود. به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در تذکر شفاهی جلسه علنی مجلس گفت: اگر قرار بود در این سه، چهار هفته که گذشت کمیسیون‌ها فعالیت نداشته باشند و تعطیل باشند این را اعلام کنند اما اگر قرار است که فعالیت داشته باشد باید به روند کاری خود ادامه بدهد. وی افزود: طرح تحقیق و تفحص از حوادث پس از افزایش قیمت بنزین و مسائل آبان‌ماه مدتی است که در کمیسیون شوراها مطرح است اما جلسه‌ای در این کمیسیون برگزار نمی‌شود که به ما بگویند نتیجه چه شد؟ کواکبیان ادامه داد: همچنین طرح تحقیق و تفحص از املاک نجومی شهرداری تهران در کمیسیون عمران مجلس مطرح است که باید هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد. درخواست می‌شود تأکید کنید تا در این روزهای باقیمانده از این مجلس در این موضوع‌ها به نتیجه برسیم. در همین حال سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در تذکری از عدم‌قرائت گزارش تحقیق و تفحص از ستاد قاچاق کالا و ارز در صحن علنی مجلس انتقاد کرد. حسن نوروزی در تذکر شفاهی خطاب به مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من عضو هیأت تحقیق و تفحص از ستاد قاچاق کالا و ارز هستم. 2ماه گذشته در تلویزیون گفته شد که نمی‌گذارند این گزارش در مجلس قرائت شود و من گفتم تا یک‌ماه دیگر این گزارش خوانده می‌شود. 2ماه گذشت و گزارش خوانده نشد. من شرمنده ملت ایران هستم. من از مجلس دفاع کردم و گفتم هیچ‌کس مانع قرائت این گزارش نخواهد بود.

  مجلس مدرک برادر روحانی را به قوه قضاییه فرستاد
نمایندگان مجلس گزارش کمیسیون آموزش در مورد موضوع پذیرش و نحوه جذب حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور، برای تحصیل در مقطع دکتری را بررسی کرده و در نهایت با اعمال ماده۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و ارجاع پرونده وی به قوه قضاییه موافقت کردند. به گزارش ایسنا، در قسمت جمع‌بندی این گزارش آمده است که کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری با بررسی تمامی مستندات قابل دسترسی و استماع اظهارات مسئولان ذیربط اعلام می‌دارد در موضوع ارجاعی درخصوص پذیرش و نحوه جذب آقای حسین فریدون برای تحصیل در مقطع دکتری تخلفات و عدم‌رعایت شئونات قانونی در موارد ذیل ثابت شده و کمیسیون درصورت رأی مثبت نمایندگان خواستار ارسال پرونده به قوه قضاییه و مرجع ذی‌صلاح اداری است: اظهار معدل غیرواقعی برای دوره کارشناسی حین ثبت‌نام توسط آقای حسین فریدون، عدم‌رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط قانونی توسط «دانشگاه شهید بهشتی» در مطابقت اطلاعات اظهارشده توسط داوطلب با اسناد و مدارک مثبته، عدم‌رعایت مراحل سنجش علمی به‌صورت کامل برای داوطلب توسط دانشگاه شهید بهشتی.

این خبر را به اشتراک بگذارید