• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 15 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99829
+
-

پیامک‌های سریالی، دست دزد ب‌ام‌و را رو کرد


دزد ب‌ام‌و‌ سوار بر ماشین مسروقه هر روز از عوارضی تهران-پردیس عبور می‌کرد بی‌خبر از اینکه پس از هر‌بار عبور، پیامک آن برای صاحب ماشین ارسال می‌شد.
به گزارش همشهری، مدتی قبل مردی راهی کلانتری‌106 تهران شد و گفت که سارق جوانی خودروی ب‌ام‌و میلیونی او را دزدیده است. او توضیح داد: قصد فروش ماشینم را داشتم و در سایت دیوار آن را آگهی کرده بودم. مرد جوانی با من تماس گرفت و گفت که قصد خرید ماشین را دارد. قرار ملاقات گذاشتیم و وقتی سر قرار آمد و ماشین را بررسی کرد، مدعی شد که آن را می‌خرد اما پیش از آن قصد دارد دوری با ماشین بزند تا از شرایط فنی آن مطمئن شود. من هم قبول کردم و او سوار ماشین شد و رفت اما برنگشت و با سرقت ماشین ناپدید شد.
این همه اظهارات مالباخته نبود و او ادامه داد: مدتی پس از سرقت ماشینم، چند پیامک در چند روز به دستم رسید؛ پیامک‌هایی که نشان می‌داد سارق با ماشین از عوارضی تهران-پردیس عبور کرده و چون پلاک را عوض نکرده، پیامک‌ها برای من ارسال می‌شود.
با اظهارات این مرد، مأموران کلانتری به بررسی پیامک‌ها پرداختند و متوجه شدند که سارق ب‌ام‌و هر روز و در ساعتی خاص از عوارضی عبور می‌کند. بنابراین راهی آنجا شدند و در ساعت مقرر، ورودی عوارضی را زیرنظر گرفتند. دقایقی بعد وقتی سر و کله سارق سوار بر ب‌ام‌و مسروقه پیدا شد، مأموران به‌صورت نامحسوس به تعقیب خودرو پرداختند و دقایقی بعد ماشین را متوقف و سارق را دستگیر کردند. سرهنگ مرتضی بیرانوند، رئیس‌کلانتری‌106 تهران گفت: متهم پس از انتقال به کلانتری اعتراف کرد که در سایت دیوار فروشندگان ماشین و موتورهای گران‌قیمت را شناسایی می‌کرد و بعد در نقش مشتری ظاهر می‌شد و هنگام بررسی ماشین، به بهانه دور‌زدن، آن را سرقت می‌کرد. او حتی مدعی شد که یکی از خودروهای مسروقه یک پژو‌207 بوده که آن را به قیمت 136میلیون تومان فروخته است. به گفته سرهنگ بیرانوند، متهم تا‌کنون به سرقت 4خودرو و یک موتورسیکلت با این شگرد اعتراف کرده و تحقیقات تکمیلی از او ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید