• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 14 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99739
+
-

با مردم

با مردم











مسدودشدن آزاد‌راه تهران - شمال به چه دلیل 
از زمانی که آزادراه تهران-شمال افتتاح شده تاکنون چندین‌بار مسدود شده است. اگر این آزادراه آماده افتتاح نبود چرا با این همه سروصدا آن را افتتاح کردند و اگر مشکلی نیست چرا مدام آن را مسدود می‌کنند؟
رجبی از تهران 

لوله‌های آب در سیستان و بلوچستان؛ تشنه آب
بعد از سال‌ها سیستم آب لوله‌کشی در برخی مناطق سیستان و بلوچستان نصب شد، اما لوله‌های آب بیشتر حالت دکورهای ناهمگون را دارند زیرا هیچ آبی در آنها جاری نیست و به‌رغم هزینه‌هایی که شده لوله‌های آب تشنه آبند.
میرشکار از زاهدان

کوسه‌های سرچکشی در سواحل بوشهر سلاخی می‌شوند
درحالی‌که تمام دنیا آرزو دارند ‎کوسه‌های سرچکشی را از نزدیک ببینند و به‌خاطرش تا جزایر اکوادور سفر می‌کنند، در ساحل بوشهر کوسه‌های سرچکشی نادر که برای به‌دنیاآوردن بچه‌هایشان به سواحل ایران آمده‌اند، سلاخی می‌شوند و تا امروز نشنیده‌ام کسی با این شکارچیان برخورد کند.
اعلاپور دوستدار حیات‌وحش از بوشهر

فاصله‌گذاری در شرکت‌های هواپیمایی معنا ندارد
نه‌تنها فاصله‌گذاری اجتماعی در شرکت‌های هواپیمایی رعایت نمی‌شود، بلکه از پذیرایی مسافران هم خودداری می‌کنند. قبل از ‌ماه مبارک رمضان می‌گفتند این کار به‌دلیل کروناست و اکنون می‌گویند هم کرونا و هم‌ ماه رمضان. حتی در ساعات افطار هم به بهانه کرونا چیزی به مسافران پروازها نمی‌دهند. آیا فاصله‌گذاری اجتماعی فقط روبه‌روی نانوایی‌ها و بسته نگه‌داشتن سینماهاست؟
شیوا از شیراز

 خانواده سرگردان در ورودی شاهد شهریار
چند روز است که در ورودی محمودآباد شاهدشهر، شهرستان شهریار؛ در کنار خیابان خانواده‌ای چادر زده‌اند و درحالی‌که اسباب و اثاثیه‌شان در اطراف چادر است گویا در آنجا زندگی می‌کنند. تاکنون به چندجا خبر داده‌ایم ولی آن خانواده همچنان در آنجا هستند. از مسئولان تقاضا داریم در این‌ ماه مبارک کاری برای این خانواده احیانا بی‌پناه و بی‌سرپناه بکنند.
عظیمی از شهرستان شهریار تهران

 برای وام ازدواج 100میلیونی سقف سنی بگذارند
وام ازدواج صدمیلیون تومانی که نفری 50میلیون به هر زوج می‌دهند، باعث ازدواج‌های زیر سن قانونی می‌شود. در دفتر خدماتی که داریم روزانه چندین ثبت‌نام برای دریافت وام ازدواج داریم که سن دختر، زیر 15سال است؛ درحالی‌که همین دختر تا 18ساله نشود نمی‌تواند حساب بانکی داشته باشد. با این وصف از تقاضا داریم پرداخت وام ازدواج را مخصوص بازه سنی خاصی کنند مثلا 18سال تا 50سال.
خوشدل از تهران 

هر بارندگی در کرمان یعنی آبگیری گسترده و سیلاب
سال‌هاست که کانال‌های انتقال آب‌های سطحی شهر کرمان از داخل به بیرون شهر بسته شده‌اند و هیچ نهاد متولی مسئول نظارت و بازگشایی این کانال‌ها نبوده است، اکنون که ترسالی است و بارندگی‌ها به‌نسبت قابل توجه، با هر بارندگی سطح آب‌ها در شهر کرمان بالا می‌آید و شهر حالت سیل‌زده پیدا می‌کند.
مسلمی از کرمان 

تره و سیرهایم گندید، نوبت تردد به من نرسید
بار سیر و تره داشتم که با معطلی چندروزه پشت مرزهای ایران به عراق همه محصولاتی که آماده صادرشدن بودند گندیدند و جدا از زحمات من، زحمات کشاورز و خریدار و... هم هدر رفت و من با خسارت سنگین به خانه برگشتم. واقعا برنامه‌ریزی اینقدر سخت است؟!
بهمن از نظرآباد کرج

 10سال از کلنگ‌زنی متروی پرند گذشت
با گذشت 10سال از کلنگ‌زنی متروی پرند هنوز خبری از راه‌اندازی متروی این شهر نیست. این در حالی است که اواخر سال97 مدیرعامل شهر جدید پرند گفته بود ظرف 6ماه آینده این مترو به بهره‌برداری می‌رسد. حالا که سال99 رسیده باز هم صحبت از پایان سال می‌شود و واقعا به‌نظر نمی‌رسد تا پایان سال هم این مترو به بهره‌برداری برسد. اول اینکه چرا اینقدر طول کشیده و بعد چرا وعده غیرواقعی می‌دهند؟
شاه‌دبیری از پرند تهران

ملخ همه زحمات کشاورزان زیرکوه را به باد می‌دهد
همسایه کرمان و سیستان و بلوچستان در شهرستان زیرکوه از استان خراسان جنوبی هستیم که هجوم ملخ خیلی نگرانمان کرده است. از مسئولان تقاضا داریم قبل از رسیدن به 20اردیبهشت که حدود زمان تخم‌ریزی ملخ‌هاست به داد ما برسند تا نسل ملخ‌ها نابود شود و زحمات یک‌سال کار و تلاشمان بر باد نرود.
سلطان‌پور از زیرکوه 

تعدیل پرسنل هتل‌ها ادامه دارد
از پرسنل یکی از هتل‌های تهران هستم که بعد از 8سال کار شبانه‌روزی متأسفانه در لیست تعدیلی‌ها هستم، بدون اینکه کسی بتواند کاری برای ما بکند. درک وضعیت هتلداران کار سختی نیست، اما از مسئولان توقع داریم فکری برای ما بکنند که تعداد بیکارشدگان از اقشار ما بسیار زیاد است و اطلاع دارم همکارانم در شهرهای شیراز و یزد و تبریز هم یکی پس از دیگری بیکار می‌شوند.
درخشنده از تهران

کارگران ساختمانی؛ اقشاری که به چشم نمی‌آیند
کارگران ساختمانی بعد از شیوع کرونا در بدترین وضعیت به‌سر می‌برند و با تعطیل‌شدن ساخت‌وساز معلوم نیست تا کی باید بیکار بمانند. این قشر نه بیمه دارند و نه تحت پوشش نهاد یا سازمانی هستند که مثلا همان وام یک‌میلیون تومانی دولت سهمشان شود. هر روز صبح به میدان می‌رویم و تا غروب منتظر می‌مانیم و شب بدون اینکه توان خرید یک نان داشته باشیم به خانه بازمی‌گردیم.
کلهر از تهران
 

این خبر را به اشتراک بگذارید