• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 13 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99681
+
-

با مردم

با مردم

کدبورسی را به همه دارندگان سهام عدالت بدهند
به جای این همه گرفتاری و دردسر در روزهای کرونایی برای گرفتن کد بورسی که مستلزم ثبت‌نام در سامانه سجام و بعد از آن ثبت‌نام در یک کارگزاری و بعد مراجعه جهت احراز هویت است، از روی همان کارت بانکی که به مردم یارانه می‌دهند یا فعالترین شماره حساب هرکسی یک کد بورسی صادر کنند و از طریق یک سامانه یا پیامک به دارندگان سهام عدالت برسانند. واقعا رواست این همه صف در جلوی کافی‌نت‌ها و دفاتر پیشخوان دولت و کارگزاری‌ها ایجاد شود؟
آتشین از تهران 

   بیمارستان کمالشهر چه شد؟
چند سال قبل کلنگ آغاز به ساخت یک بیمارستان دولتی در زمین خالی مقابل اداره گاز کمالشهر به زمین خورد و گفته شد بودجه‌ای هم به آن اختصاص داده‌اند، اما حتی یک آجر هم روی آجر نرفت و آن زمین به حال خود رها شد و معلوم نشد که بودجه‌ای که احیانا به آن اختصاص دادند چه شد؟ درحالی‌که کمالشهر 200هزار نفری فقط دو سه درمانگاه نه‌چندان مناسب دارد.
افشار از کمالشهر کرج

  تولیدکننده گیاهان دارویی ارومیه بدون صنایع تبدیلی
تولید‌کننده گیاه دارویی هستم که هر سال با هزار امید و آرزو انواع گیاهان دارویی را کشت می‌کنم و بعد آنها را فله‌ای و خام، بدون بسته‌بندی و فرآوری می‌فروشم و در واقع سرمایه‌ام از کفم می‌رود چون در استان ما امکانات فرآوری و تبدیل برای گیاهان دارویی وجود ندارد.
عصمتی از ارومیه 

  هرچقدر پول بدهید از کرونا در امان‌ترید
واقعیتی تلخ، وقتی پول برای چندمین بار عدالت اجتماعی را هدف می‌گیرد. شرکت تپسی این روزها ثابت کرده که ویروس کرونا برای همه اقشار نیست و فقیر و غنی را خوب می‌شناسد. اگر بیشتر پول بدهید راننده و خودرویی با اصول بهداشتی و مراقبتی کامل‌ برایتان می‌فرستند و اگر هم پول کمتری دارید یک ماشین معمولی بدون رعایت اصول بهداشتی برایتان می‌آید!
خدیر از تهران 

   واحدهای صنعتی طیور شامل استمهال و تعلیق حق بیمه شوند
یکی از انتظارات ما به‌عنوان تولید‌کننده این است که واحدهای صنعتی طیور و مرغداری‌ها نیز شامل امهال و تعلیق حق بیمه ۲۰ درصدی سهم کارفرما شوند تا بتوانند قد راست کنند.
اصغری از آمل

  رادیو اقتصاد چرا از بورس چیزی نمی‌گوید
رادیویی به نام رادیو اقتصاد داریم که جای بسیار مناسبی برای آشنایی بیشتر مردم با بورس است، اما این رادیوی اختصاصی در حد اخبار سایر شبکه‌ها به بورس می‌پردازد درحالی‌که می‌تواند روزی حداقل 2تا 3ساعت تحلیل و گزارش از بورس بدهد. آیا نباید از هزینه‌ای که می‌شود به نفع بهره‌برداری عمومی استفاده کرد؟
خاقانی راد از تهران

   جنگل‌های بلوط لرستان در آستانه نابودی
در میان انبوه اخبار ناگوار این روزها و حوادثی که در چند‌ماه اخیر رخ داده‌اند، کسی به حمله آفت جوانه‌خوار به جنگل‌های بلوط توجه نمی‌کند. آنچه به‌عنوان یک کوهنورد و جنگل‎نورد در لرستان دیده‌ام، هجوم گسترده آفت به درختان بلوط است و حتما در سایر استان‌های زاگرس‌نشین نیز همین گونه است.
پارسا از الشتر

  دولت تا این لحظه به کسبه کمکی نکرده است
وضعیت کسبه بازار خیلی خراب است. شب عید خوبی که نداشتیم زیرا مردم اوضاع اقتصادی مناسبی ندارند و جز در مواقع ضروری خرید غیرخوراکی نمی‌کنند. دولت هم تا این لحظه هیچ کمکی نکرده است و پروسه دریافت وام‌هایی که قولش را دادند طولانی است بماند که کمکی نمی‌کند و با سود سنگینی که دارد باری بر بارهای روی دوشمان است.
پندی از تهران 

   شرایط نظافت بندرعباس بسیار نامناسب است
در این روزهای کرونایی که باید همه‌جا تمیزتر باشد وضعیت جمع‌آوری زباله و بحث تنظیف بندرعباس مناسب نیست. مدتی زباله‌ها جمع‌آوری نشد وقتی پیگیری کردیم گفتند پیمانکار تغییر کرده و به‌زودی این وضعیت اصلاح می‌شود. ولی بعد از روی کار آمدن پیمانکار جدید به‌رغم زحماتی که نیروی پاکبان می‌کشند هنوز هم شهر مملو از زباله است و گویا هنوز نشده این فاصله ایجاد شده بین 2پیمانکار پر شود و تاوان این وضعیت را مردم شهر می‌دهند که دلشان می‌خواهد بیشتر از همیشه نظافت رعایت شود.
زرگر از بندرعباس

این خبر را به اشتراک بگذارید