• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 13 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99676
+
-

کنجکاوی زن مالباخته سارق را گیرانداخت

کنجکاوی زن مالباخته سارق را گیرانداخت

وقتی زن جوان در اینستاگرام چشمش به پیجی افتاد که دوربین عکاسی دست دوم می‌فروخت، از سر کنجکاوی وارد پیج شد و در کمال تعجب عکس دوربین عکاسی گران‌قیمتش را دید که مدتی قبل سرقت شده بود و همین کنجکاوی راز دزدان را فاش کرد.
به گزارش همشهری، چند وقت قبل زنی به اداره پلیس رفت و گفت به ماشینش دستبرد زده‌اند. او توضیح داد: ماشینم را در خیابانی در غرب تهران پارک کرده بودم تا به خانه یکی از دوستانم بروم اما وقتی برگشتم، متوجه شدم که دزدان با دیلم در ماشینم را کج کرده و تمام لوازم داخل آن را سرقت کرده‌اند. از ضبط و باند و لاستیک زاپاس گرفته تا کامپیوتر خودرو و لباس‌ها و کفشم که داخل ماشین بود و دوربین عکاسی گران‌قیمتم. دوربین عکاسی‌ام برایم از همه‌ مهم‌تر بود، چراکه به‌تازگی آن را خریده بودم.

دزدانی با ماسک و دستکش
با این شکایت، پرونده به دادسرای ویژه سرقت تهران فرستاده و تحقیقات برای شناسایی سارقان آغاز شد. در اطراف محل حادثه دوربین‌های مداربسته وجود داشت اما سارقان ماسک و دستکش به‌دست داشتند و چهره آنها قابل شناسایی نبود. با این حال مأموران دریافتند که دزدان لوازم خودرو 2نفر بودند که در تاریکی شب به سمت خودروی زن جوان رفتند و با دیلم در آن را باز کرده و دست به سرقت زدند. از سوی دیگر به‌نظر می‌رسید که دزدان سابقه‌دار هستند‌‌؛ چراکه صورت خود را با ماسک و دستان خود را با دستکش پوشانده بودند تا هم چهره‌شان شناسایی نشود و هم اثر انگشتشان بر جای نماند.

سرنخ و دستگیری
درحالی‌که تحقیقات در این پرونده ادامه داشت و مأموران با چند شکایت مشابه دیگر هم روبه‌رو شده بودند، شاکی پرونده سرنخی از دزدان در اختیار تیم تحقیق قرار داد. او راهی اداره آگاهی تهران شد و گفت به‌صورت اتفاقی دوربین عکاسی‌اش را در اینستاگرام دیده است. زن جوان توضیح داد: «در اینستاگرام مشغول جست‌وجو بودم که چشمم به پیج فروش لوازم دست‌دوم افتاد. وارد پیج شدم و ناگهان چشمم به تصویر دوربینم افتاد و خشکم زد. باورم نمی‌شد! مشخصات دوربین خودم بود و حتی بندی که به آن آویزان کرده بودم هم با آن بود.
با این سرنخ، مأموران پلیس با رصد و ردیابی در دنیای مجازی موفق شدند ردپای 2سارق را به‌دست آورند و آنها را هفته گذشته دستگیر کردند. آنها که دوست صمیمی و سابقه‌دار هستند در بازجویی‌ها به ده‌ها مورد سرقت لوازم داخل خودرو اقرار کردند و مدعی شدند که برخی از اموال مانند ضبط و باند، لاستیک و کامپیوترهای خودرو را به مالخر می‌فروختند و لوازم دیگر مانند دوربین، لپ‌تاپ، تبلت و چیزهای دیگر را با راه‌اندازی پیجی در اینستاگرام می‌فروختند. این 2متهم پس از اقرار به سرقت‌های سریالی برای انجام تحقیقات بیشتر، شناسایی شاکیان و کشف جرایم احتمالی دیگر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرارگرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :