• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 13 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99670
+
-

در حاشیه سیاست

پرواز نور بر فراز تل‌آویو
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در برنامه زنده بلاحدود (بدون مرز) شبکه الجزیره به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل منطقه و جهان پرداخت و گفت: ماهواره نور (سه‌شنبه) از فراز فلوریدا و تل‌آویو عبور کرد و عکس‌هایش را تهیه و برای ما مخابره کرد. ماهواره نور یک ماهواره شناسایی است؛ماهواره‌ای است که در فضا قرار گرفته و میزان بازدارندگی ما را افزایش داده است. بنابراین اگر از فواصل دورتر کسی قصدی علیه جمهوری اسلامی داشته باشد، ما از آسمان همه‌جا را مشاهده می‌کنیم. این موشک از زمانی که شلیک شده، تمام عملیات‌ها را به‌درستی انجام داده است. به ارتفاع رفته و حالت عمود گرفته و ماهواره به کمک آن به مدار خودش رفته است. این یک ماهواره نظامی است و ابایی نداریم که این مطلب را بازگو کنیم. وی در پاسخ به این سؤال مجری که به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و پرسید آیا انتقام شما از آمریکا پایان یافته است، گفت: نمی‌توانیم بگوییم که انتقام ما پایان پیدا کرده است. شاید در یک اشتباه دیگر آمریکایی‌ها، ما بتوانیم بخش‌های دیگری از آن انتقام را هم در آنجا عملیاتی کنیم. نام آن‌ را تنبیه مضاعف قرار می‌دهیم. (مشرق)

ترامپ می‌رود و ایران می‌ماند
رئیس مرکز مطالعات بین‌المللی و منطقه‌ای دانشگاه جورج تاون آمریکا تأکید کرد: امارات می‌داند ترامپ و پمپئو روزی می‌روند اما آن کس که باقی می‌ماند، ایران است؛ وسعت، عمق اقتصاد، قدرت نظامی، ارتش و نیروی انسانی ایران مسائلی نیست که امارات نادیده بگیرد.  مهران کامروا با با بیان اینکه تنش‌ها و رقابت‌ها میان امارات و عربستان در کوتاه‌مدت حل نمی‌شود، یادآور شد: در چنین شرایطی اماراتی‌ها اگر به فکر بهبود و عادی‌سازی روابط با ایران نباشند، به‌دنبال مدیریت مناسبات و کاهش تنش‌ با تهران هستند. شیوع کرونا در ایران هم موجب شد ابوظبی کمک‌های بهداشتی به تهران ارسال کند که فرصت خوبی برای کاهش تنش میان 2کشور ایجاد کرد و ما دیدیم وزرای امور خارجه ایران و امارات تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. (ایرنا)

دفاع ایران از حزب‌الله در برابر اتهام آلمان
سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام دولت آلمان علیه حزب‌الله لبنان را در راستای اهداف رژیم صهیونیستی و آمریکا خواند و آن‌را به‌شدت محکوم کرد. سیدعباس موسوی اقدام دولت آلمان در اتهام به حزب‌الله لبنان با عنوان «ترویج مبارزه مسلحانه با ابزارهای تروریستی» را به‌شدت محکوم کرد و گفت: ظاهرا برخی کشورها در اروپا، مواضع خود را بدون درنظر گرفتن واقعیات منطقه غرب آسیا و تنها با درنظر گرفتن اهداف ماشین تبلیغاتی رژیم صهیونیستی و رژیم سردرگم آمریکا اتخاذ می‌کنند. وی افزود: تصمیم دولت آلمان در بی‌احترامی کامل آن کشور به دولت و ملت لبنان اتخاذ شده؛ زیرا حزب‌الله بخش رسمی و مشروع دولت و پارلمان این کشور و همواره یک حزب سیاسی تأثیرگذار در عرصه ثبات‌سازی‌ سیاسی این کشور بوده که از پشتوانه وسیع مردمی در لبنان و منطقه برخوردار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید