• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 26 اسفند 1396
کد مطلب : 9966
+
-

کی‌روش به‌خاطر ضعف فدراسیون همه کاره فوتبال ما شده است

نامجومطلق: استقلال منصوریان خوب بسته نشده بود

مجید نامجومطلق مربی استقلال مانند اکثر پیشکسوتان این تیم موافق ماندن وینفرد شفر در استقلال است. با نامجومطلق در‌مورد شرایط استقلال و تیم‌ملی صحبت کردیم که او به سوالات همشهری‌ورزشی پاسخ داد.
  
استقلال در‌صدد تمدید قرارداد شفر است. آیا با ماندن او موافق هستید؟
من بارها گفته‌ام که شفر بهترین گزینه برای استقلال است ولی از حالا زود است که قرارداد او را تمدید کنند. به هر حال استقلال باید با شفر قهرمان جام‌حذفی شود و باید دید شرایط در آسیا و لیگ‌برتر چگونه پیش خواهد رفت. شاید خیلی‌ها بگویند نباید توافق با شفر دیر شود و حتی این بحث مطرح است که او از تیم‌های دیگر پیشنهاد دارد. بااین حال من معتقدم که باید در پایان فصل در‌مورد شفر تصمیم بگیرند.
 
  شما معتقدید باید او را حفظ کنند؟
به هر حال شفر تاثیر مثبتی در استقلال داشت و کیفیت فنی این تیم را بالا برد. من موافقم که قرارداد او را تمدید کنند.

   استقلال برای صعود به مرحله‌حذفی لیگ قهرمانان آسیا چقدر شانس دارد؟
استقلال شرایط خوبی دارد و تا الان هم بد نتیجه نگرفته است. دو بازی پایانی حکم مرگ و زندگی را دارد و استقلال باید مقابل الریان و الهلال خوب امتیاز بگیرد. پیش‌بینی سخت است ولی امیدوارم که استقلال صعود کند.

   فکر می‌کنید چرا استقلال با منصوریان در این فصل نتیجه نگرفت؟
استقلال توسط منصوریان خوب بسته نشده بود به طوری‌که در برخی پست‌ها فقر بازیکن داشتیم و در برخی پست‌ها نیز با ترافیک بازیکن مواجه بودیم. در کنار اینها کادر فنی هم نتوانست ارنج ایده‌آل خودش را پیدا کند.

   مهمترین کاری که شفر در استقلال انجام داد چه بود؟
شفر در گام اول توانست نظم، هویت و اعتماد را به بازیکنان بازگرداند و با همان بازیکنان تیم جدیدی را بسازد که به لحاظ تاکتیکی تنوع زیادی در برنامه‌های خود داشت. بازی خوب و با کیفیت استقلال سکوها را راضی کرد و همه تغییرات را در تیم می‌دیدند. این تغییرات با نتایج خوبی هم همراه شد تا مورد حمایت افکار عمومی قرار بگیرد. سبک بازی، تغییر در روند حرکتی، برنامه‌های متنوع تاکتیکی، ارائه بازی مالکانه و انگیزه بالای بازیکنان باعث شد استقلال روزهای خوبی را نیمه‌دوم سال96 تجربه کند.

   حتما می‌دانید که فدراسیون با کی‌روش برای جام ملت‌های آسیا به توافق رسیده است تا قرارداد این مربی تمدید شود؟
من معتقدم کی‌روش باید در رفتار خودش تجدیدنظر کند. به هرحال فدراسیون یک مرجع مهم محسوب می‌شود و کی‌روش باید این را بداند که کارمند فدراسیون است. او خیلی از مواقع فراتر از مسئولیت خودش صحبت می‌کند یا می‌خواهد تصمیم بگیرد. در توانایی‌هایی این مربی و اینکه او در این سال‌ها نتایج خوبی گرفته است شکی وجود ندارد ولی او باید به فوتبال ما احترام بگذارد. متاسفانه کی‌روش به‌خاطر ضعف فدراسیون همه کاره فوتبال ما شده است. ماندن او از لحاظ فنی خوب است ولی کی‌روش باید خیلی از رفتارهایش را تغییر بدهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید