• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 13 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99624
+
-

کرونا در اسکار نفوذ کرد

آخرین اخبار از تغییرات گسترده رویداد‌های سینمای2020

شیوع ویروس کرونا احتمال برگزاری جشنواره‌های سینمایی و نمایش فیلم‌های منتخب در سالن‌های سینمای شهرهای برگزار‌کننده جشنواره‌ها را با اما و اگرهای زیادی مواجه کرده است.
به گزارش ددلاین، به تازگی آکادمی اسکار به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم‌امکان نمایش اغلب فیلم‌های مهم نیمه اول سال2020 در سالن‌های سینما، قواعد انتخاب فیلم‌ها برای نامزدی در مراسم جوایز اسکار را تغییر داده است. بر همین اساس، فیلم‌هایی که به‌دلیل شیوع کووید19 امکان نمایش در سالن سینما را نداشته و برای نخستین بار به‌صورت آنلاین در دسترس مخاطبان قرار گرفته‌اند نیز شانس انتخاب برای نامزدی در رشته‌های مختلف در اسکار2021 را خواهند داشت. طبق قواعد کنونی آکادمی اسکار، تنها فیلم‌هایی می‌توانند به مراسم اسکار راه یابند که در یک سینمای شهر لس‌آنجلس دست‌کم به‌مدت یک هفته نمایش داده شده باشند. به‌احتمال زیاد تغییر در قواعد انتخاب فیلم‌ها تنها منحصر به دوره شیوع کرونا خواهد بود. هم‌اکنون وضعیت اکران فیلم‌ها به 2صورت است؛ خیلی از فیلم‌ها اکرانشان به تعویق افتاده و اکران تعداد زیادی از فیلم‌ها نیز به‌صورت آنلاین در جریان است.

لوکارنو لغو شد
 آخرین اخبار درباره وضعیت برگزاری جشنواره‌های سال2020 در سایه ویروس کرونا حکایت از آن دارد که جشنواره فیلم لوکارنو که قرار بود از روز 5تا 15اوت(15تا 25مرداد) برگزار شود، به‌دلیل شیوع ویروس کووید19 لغو شده است. لی‌لی هینستین، مدیر هنری این جشنواره در گفت‌وگو با ورایتی اعلام کرد که پس از بررسی سناریوهای مختلف تصمیم بر این گرفته شد که جشنواره لوکارنو در سال‌جاری برگزار نشود. اولویت ما حضور مردم در میدان بزرگ لوکارنو طبق روال گذشته و دیدن فیلم در فضای باز از طریق پرده بزرگ سینمایی که در این میدان واقع شده، بود. به‌دلیل اینکه بر این باور هستیم که مردم چندان از دیدن فیلم‌های روز پای مانیتورهای کامپیوتر خود لذت نمی‌برند. ما از فناوری دیجیتال برای نمایش فیلم‌ها استفاده نخواهیم کرد در نتیجه گزینه برگزاری آنلاین این جشنواره هم منتفی است. 
اما مقامات برگزار‌کننده شصت و ششمین دوره جشنواره جهانی فیلم کوتاه که قرار بود از 13تا 18‌ماه مه (24تا 29 اردیبهشت) در شهر اوبرهاوزن آلمان برگزار شود، تصمیم گرفته‌اند از برگزاری جشنواره به‌طور حضوری صرف‌نظر کنند و این جشنواره را به‌صورت آنلاین برگزار کنند. 

مقامات جشنواره کن تاکنون به‌طور مشخص اعلام نکرده‌اند که آیا با رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی جشنواره را برگزار خواهند کرد یا خیر. تاریخ برگزاری جشنواره کن2020 تا‌کنون یک‌بار به تعویق افتاده و مقامات این جشنواره اعلام کرده بودند که روند برگزاری کن2020 مانند سابق نخواهد بود. مقامات جشنواره کن تاکنون به وضوح اعلام نکرده‌اند که فیلم‌های این جشنواره به‌صورت حضوری در سالن سینما اکران خواهند شد یا به‌صورت آنلاین به نمایش درخواهد آمد. یا برخی از فیلم‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کن به‌صورت حضوری در سالن سینما اکران خواهد شد و برخی دیگر نیز به‌صورت آنلاین. اما مقامات جشنواره ونیز اخیرا اعلام کرده‌اند که در تلاش هستند این جشنواره سینمایی را برگزار کنند. طبق برنامه قبلی جشنواره سینمایی ونیز قرار است از تاریخ 2 تا 12سپتامبر2020 (12تا 22شهریور99) برگزار شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید