• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 10 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99530
+
-

«نون» مثل نیمه‌کاره، «خ» مثل خداحافظ

از ساخت فصل سوم «نون.خ» تا منتفی شدن ضبط قسمت پایانی «پایتخت»

تلویزیون
«نون» مثل نیمه‌کاره، «خ» مثل خداحافظ


فهیمه پناه‌آذر ـ روزنامه‌نگار

شبکه اول در تولید و پخش سریال، سال پرحاشیه‌ای را آغاز کرد. شبکه‌ای که با وجود پخش ۲سریال «پایتخت» و «نون.خ» توانسته جز پرمخاطب‌ترین‌ها براساس آمار رسانه ملی باشد. با وجود حواشی‌ها به‌نظر می‌رسد شبکه اول و سوم سیما رقابت تنگاتنگی با یکدیگر در پخش سریال و جذب مخاطب دارند که تا این جای کار شبکه اول توانسته برنده این رقابت باشد؛ اگر حواشی‌ها اجازه بدهند.
سریال «پایتخت» که فصل ششم آن نوروز امسال از شبکه یک روی آنتن رفت در قسمت‌های پایانی با حاشیه‌هایی روبه‌رو شد. حاشیه‌هایی که منجر به ورود خود رئیس سازمان شده و علی عسگری خواستار رسیدگی به آن شد. اما این تنها پایان ماجرا نبود چرا که نیمه‌کاره ماندن سریال و عدم‌پخش قسمت پایانی، به‌خاطر ویروس کرونا این گمان را ایجاد کرد که مخاطبان «پایتخت» قرار نیست که قسمت پایانی سریال دلخواه خود را ببینند؛ هرچند سازندگان عنوان کردند که با پایان شیوع بیماری بخش‌های پایانی را خواهند ساخت و وعده ساخت را به خردادماه سال‌جاری موکول کردند اما با وجود حواشی مختلف امکان منتفی شدن ضبط قسمت پایانی سریال وجود دارد. به هر حال پرونده فصل ششم «پایتخت» که به‌نظر تنها برگ برنده سازمان در سریال‌های نوروزی در این سال‌ها بوده، فعلا بسته شده است. سریالی که البته در این فصل منتقدان زیادی داشته است.
 با پایان ناگهانی «پایتخت» مدیران شبکه اول تصمیم گرفتند که بلافاصله فصل دوم «نون.خ» را روی آنتن ببرند. سریالی در ۱۷قسمت که فصل اول آن نوروز۹۸ روی آنتن رفت و توانست طرفداران خود را داشته باشد. اما بعد از ۱۵روز پخش سریال ناگهان ۲قسمت حذف شد که البته تهیه‌کننده سریال عنوان کرده که این ۲قسمت حذف نشده بلکه به‌خاطر شروع سریال جدید ویژه رمضان بر بخش شبانه «نون.خ» افزوده شده است. با این حال این سریال هم به نوعی در میانه قصه پایان یافت.
پایانی که مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال «نون.خ» درباره اینکه چرا به‌نظر می‌رسید این سریال در میانه قصه پایان یافته است؟ می‌گوید: «داستان این سریال ادامه‌دار است و فصل اول نیز داستان تمام نشد و ادامه داستان در فصل دوم روایت شد. قرار است ادامه داستان «نون.خ» در فصل سوم روایت شود.»
فرجی ادامه می‌دهد: «از ابتدا هم قرار بود در ۱۷قسمت داستان به همین جا ختم شود، ولی چون ‌ماه مبارک رمضان در پیش بود و شبکه یک باید سریال جدید را از اول ‌ماه مبارک روی آنتن می‌برد، زمان هر قسمت را بالا بردیم و سریال در ۱۵قسمت پخش شد. بخش قابل‌توجهی از داستان فصل3 نوشته شده و مراحل تولید فصل سوم پس از اعلام آمادگی شبکه ‌یک و هماهنگی‌های لازم با شبکه و همچنین عبور از بیماری کرونا آغاز می‌شود.» وی همچنین درباره اینکه آیا زمان قصه فصل جدید هم الزاما باید در زمستان باشد؟ گفت: می‌توان پرش زمانی داشت و قصه را از زمان دیگر تعریف کرد.
 «زیر خاکی» سومین سریالی است که با آغاز ‌ماه رمضان پخش خود را از شبکه اول آغاز کرده و برخلاف دو سریال قبلی که پایانشان اما و اگرهایی داشت، «زیرخاکی» در شروع با حاشیه‌هایی روبه‌رو بود. حاشیه‌هایی که اگر پیش می‌رفت ممکن بود پخش این سریال به سرانجام نرسد. این سریال در ۲۳قسمت در شب‌های رمضان روی آنتن می‌رود و باید دید جلیل سامان از کارگردانان تلویزیونی که سریال‌های پرمخاطب را در کارنامه خود دارد، «زیر خاکی» را چگونه به سرانجام می‌رساند. این سریال مانند «پایتخت» و «نون.خ» جز پربیننده‌ها خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید