• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 10 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99504
+
-

مزایده آرمان

بارسلونا برای پول درآوردن از نام ورزشگاه خود از فرمول واگذاری پیراهن استفاده می‌کند

باشگاه بارسلونا یک گام دیگر از آرمان‌های خود عقب کشید. باشگاه کاتالونیایی می‌خواهد نام ورزشگاه اختصاصی خود را هم به مزایده بگذارد. جالب اینکه با همه ادعاهای آرمانگرایانه مکتب بارسلونا، ممکن است نام ورزشگاه به یک شرکت تولید و تجارت ماریجوانا واگذار شود. وقتی بارسا چندسالی است از آرمان‌های خود ازجمله تبلیغ نداشتن روی پیراهن، کوتاه‌آمدن از سبک تیکی‌تاکا و تولیدات بی‌کیفیت لاماسیا کوتاه آمده است، یک گام دیگر پس می‌کشد تا از ورزشگاه ۹۹٬۳۵۴نفری خودش هم که از سال 1950 تا 1957 ساخته شد پول دربیاورد. راکوتن که یک شرکت خدمات و فروش اینترنتی و بزرگ‌ترین سایت تجارت الکترونیکی در ژاپن است و از 4سال قبل جای هواپیمایی قطر را روی پیراهن بارسا گرفت و سالی 55 تا 61.5میلیون یورو (تا سال2020) به این باشگاه می‌پردازد، سومین نامی است که در تاریخ بارسا روی پیراهن این تیم درج می‌شود. هواداران حدود یک قرن نسبت به تبلیغ‌گرفتن روی لباس مقاومت می‌کردند و معتقد بودند آرمان‌های بارسا نباید با پول لکه‌دار شود. باشگاه برای آنکه قبح قضیه را از بین ببرد از سال2006 اقدام به تبلیغ یونیسف روی پیراهن کرد و سالی 2میلیون یورو هم به این سازمان بین‌المللی پول می‌داد تا اینکه 5سال بعد چشم‌ها به پرشدن جای خالی روی جلوی پیراهن تیم عادت کرد و هواپیمایی قطر به‌عنوان نخستین برند تاریخ آبی‌واناری را لکه‌دار کرد. بعد هم نوبت شرکت ژاپنی شد. حالا در روزهایی که اوضاع مالی باشگاه اصلا خوب نیست و به ادعای برخی از منتقدان و اپوزیسیون باشگاه، بارسلونا در آستانه ورشکستگی قرار دارد و بین 80 تا 90درصد درآمدها صرف دستمزد بازیکنان می‌شود و خریدهای نجومی جای تغذیه از لاماسیا (آکادمی بارسا) را گرفته، برای درآمدزایی تصمیم گرفته شده به فرمول یونیسف عمل شود. بارسلونا اعلام کرده که می‌خواهد از فصل آینده نام ورزشگاه کمپ نو که در ایران به آن نوکمپ یا نیوکمپ می‌گوییم را واگذار کند. برای آنکه هواداران اصولگرا واکنش منفی نشان ندهند، اعلام شده که درآمد این کار صرف مبارزه با بیماری کووید-19 خواهد شد و طبیعی است که مدتی پس از فروکش کردن تب ویروس چینی همه درآمد از مصرف خیریه به مصرف داخلی تغییر کارکرد خواهد داد. شوخی‌هایی هم با این تصمیم صورت گرفته ازجمله اینکه بشیر احمد، دستیار شخصی رئیس‌جمهور نیجریه به کریستیانو رونالدو پیشنهاد داده این امتیاز را خریداری کند و نام خودش را روی نوکمپ بگذارد! آلکی دیوید، شریک تجاری مایک تایسون در یک شرکت تولید ماریجوانا، می‌گوید که آنها قصد دارند نام کمپانی خود را روی نوکمپ بگذارند و این حق را از باشگاه بارسلونا خریداری کنند. آنها قصد دارند این ورزشگاه را به نام شرکت خود به اسم swissx stadium تغییر دهند. ثروت خالص دیوید حدود ۲.۶بیلیون یورو تخمین زده شده است. او صاحب شرکت‌هایی مانند FilmOn، وبسایت خرید خانه 9021go.com و سایت پخش ویدئوی BattleCam.com نیز به‌حساب می‌آید و نکته عجیب درباره او اینکه این مرد ۵۱ساله در ‌ماه می‌ سال گذشته در جزیره کارائیب واقع در سنت کیتس دستگیر شد؛ چراکه چیزی بالغ بر ۹۰۰هزار پوند ماریجوانا در جت شخصی وی کشف شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید