• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 10 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99495
+
-

اعتراض سپاهان به حکم استیناف

بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوان، در نهایت رأی نهایی دیدار پرسپولیس و سپاهان اعلام شد و کمیته استیناف هم با تأیید رأی کمیته انضباطی، حکم به شکست سپاهان داد. علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف در این خصوص گفت: «پس از شیوع بیماری کرونا در ایران تصمیماتی از طرف وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با ویروس کرونا گرفته شد که مسابقات فوتبال بدون تماشاگر برگزار شود. در تاریخ چهارم اسفند‌1398 مسابقه بین پرسپولیس تهران و سپاهان هم از این قاعده مستثنی نبود. آنچه که در گزارش‌‌ها و بالاخص گزارش نماینده فدراسیون وجود دارد، حاکی از تعلل تیم سپاهان برای اعلام و عزیمت به سمت ورزشگاه است. به هر حال این تأخیر حادث می‌شود. زمانی هم که سپاهانی‌ها وارد ورزشگاه می‌شوند و از آنها خواسته می‌شود که بازیکن‌ها اقدام به گرم‌کردن بکنند، آنها مبادرت به انجام این کار نمی‌ورزند و در زمین مسابقه هم حاضر نمی‌شوند. نهایتا پرونده‌ای برای این مسابقه تشکیل می‌شود و کمیته انضباطی نتیجه بازی را 3 بر صفر به نفع پرسپولیس اعلام می‌کند و 150میلیون تومان جریمه هم برای سپاهان درنظر می‌گیرد.»
  شکایت سپاهان از دادرس و استیناف
 باشگاه سپاهان که به تغییر رأی کمیته انضباطی امیدواری زیادی داشت و فیلم‌ها و مستندات زیادی را هم در این خصوص فراهم و به کمیته استیناف ارائه کرده بود، بیانیه‌ای را منتشر کرد. در بیانیه باشگاه سپاهان آمده است: «متأسفانه روز اعلام رأی کمیته استیناف درخصوص بازی جنجالی سپاهان و پرسپولیس در اقدامی غیرحرفه‌ای، غیراخلاقی و دور از ‌شأن ورزش و اهالی آن، یکی از اعضای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با استفاده از الفاظی سخیف این باشگاه بزرگ و مردمی را در مقابل دوربین و خبرنگاران خطاب قرار داده که مواضع ناحق ایشان موجب تکدر خاطر هواداران خونگرم آن شده است. لذا این باشگاه ضمن حفظ حقوق خود مبنی بر ثبت شکایت از ایشان در مراجع ذیصلاح، بیان می‌دارد چه خوشا که شاهد از غیب رسید، اینگونه اظهارات سندی محکم بر عدم‌بی‌طرفی در قضاوت ایشان در بالاترین جایگاه قضایی فدراسیون است!»
 پیروانی: سپاهان مدرک جدیدی ارائه نکرد
افشین پیروانی درباره صدور رأی کمیته استیناف مبنی بر تأیید رأی کمیته انضباطی و اعلام برتری ٣ بر صفر پرسپولیس مقابل سپاهان، گفت: «برای این بازی در موعد مقرر در زمین حاضر شده بودیم ولی حریف که میزبان هم بود، در زمین حاضر نشد. بنابراین پرونده این بازی به کمیته انضباطی رفت و نتیجه 3 بر صفر به نفع ما رقم خورد، بعد از آن حریف به این رأی اعتراض داشت که باعث شد پرونده به کمیته استیناف برود. در جلسه استیناف نمایندگان سپاهان مدارک جدیدی ارائه نکردند و فقط فیلم‌هایی وجود داشت که قبلا نیز به نمایش گذاشته شده بود. در این‌باره قانون اجرا شد و حق به حقدار
 رسید.»

این خبر را به اشتراک بگذارید