• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 10 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99489
+
-

نکته بازی

دیگر زیر و رو کشیدن را تمام کنید
به‌نظر می‌رسد برگزاری ادامه مسابقات لیگ قطعی شده و این رقابت‌ها از نیمه اول خرداد دنبال خواهد شد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که پیش از این برخی باشگاه‌ها که سودی از ناحیه برگزاری مسابقات نمی‌بردند، تلاش‌هایی را برای لغو کامل لیگ برتر صورت داده بودند. ازجمله این تلاش‌ها، نامه مشترک چند باشگاه برای سازمان لیگ بود. آنها در این نامه خواسته بودند ادامه مسابقات برگزار نشود. بعضا حتی شاهد تلاش تیم‌های فانوس به‌دست برای صفر شدن حساب بازی‌های امسال و برگزاری لیگ بیستم با 18تیم بودیم(!) اما حالا سهیل مهدی هم اعلام کرده فاصله‌ای تا شروع بازی‌ها وجود ندارد؛ همانطور که لیگ‌های مختلف دنیا هم به‌زودی پشت درهای بسته دنبال خواهد شد؛ بنابراین از باشگاه‌های محترم خواهش می‌کنیم به جای زیر و رو کشیدن، روی مسابقات سرنوشت‌ساز هفته‌های پایانی تمرکز کنند!


قهرمان شوند که اعتراض نمی‌کنند
پست مشترک بازیکنان استقلال در اعتراض به سعادتمند و وزارت ورزش حاشیه‌های زیادی را به‌دنبال آورده است. در همین راستا برخی پیشکسوتان هم به انتقاد از رفتار بازیکنان استقلال پرداختند و از آنها دعوت کردند منطبق با جایگاه‌شان رفتار کنند. یک اظهارنظر جالب هم طبق معمول امیرحسین صادقی داشته است. او گفته: «این اصلا کار خوبی نیست و عاقبت خوبی هم برای خودشان ندارد. فردا اگر تیم نتیجه نگیرد، دود آن در چشم خود بازیکنان می‌رود. من به آنها می‌گویم هر وقت قهرمان شدید، زمین و زمان را به هم بدوزید.» خب برادر عزیز، اگر این بازیکنان قهرمان شوند که دیگر از این پست‌ها نمی‌گذارند و به وزارت ورزش اعتراض نمی‌کنند. گلایه‌های مالی فقط بخشی از ماجراست، وگرنه مگر تفاوت دریافتی پرسپولیسی‌ها با استقلالی‌ها چقدر است؟ قهرمانی طبق معمول خیلی از مشکلات را می‌پوشاند و گم می‌کند.

داستان چیست آقای زنوزی؟
برگشت خوردن چک بازیکنان تراکتور، یکی از خبرهای عجیب این چند روز بود. گویا قرار بوده 10درصد قرارداد تراکتوری‌ها به حساب‌شان واریز شود، اما چک‌های صادره باشگاه برگشت خورده است. این در حالی است که محمدرضا زنوزی از مشهورترین تاجران کشور است که در حوزه فوتبال فعالیت می‌کند و طبیعتا نباید از این اتفاقات در تیم تحت مالکیت او رخ بدهد. همین مسئله هم شائبه دلسردی تدریجی زنوزی از سرمایه‌گذاری در فوتبال را به‌وجود آورده است. به هر حال فوتبال ایران یک صنعت ورشکسته است که در آن مطلقا خبری از سود مالی و حتی بازگشت هزینه نیست. به این ترتیب بسیاری از سرمایه‌گذاران بعد از مدتی هزینه کردن و چشیدن طعم این بیهودگی، یا به مشکل برمی‌خورند یا مأیوس می‌شوند. حالا باید دید آیا زنوزی هم به همین درد مبتلا شده یا داستان چیز دیگری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید