• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 10 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99474
+
-

دستگیری دزدان قبل از قتل استاد دانشگاه


بخت با استاد دانشگاه زن که قرار بود به‌دست 2دزد به قتل برسد، یار بود که موفق شد از دست آنها فرار کند و نقشه جنایت را ناکام بگذارد.
به‌گزارش همشهری، شامگاه هفتم اردیبهشت‌ماه اهالی محله کوی بیمه اکباتان صدای فریادهای زنی را شنیدند که از مردم کمک می‌خواست. زن جوان با 2مرد درگیر بود که شاهدان با پلیس تماس گرفتند. طولی نکشید که مأموران گشت کلانتری135 آزادی در محل حاضر شدند. 2مرد جوان با دیدن پلیس پا به فرار گذاشتند و ماموران به تحقیق از زن جوان پرداختند تا مشخص شود ماجرا از چه قرار است. وی گفت: 2مرد با ورود به خانه‌ام در منطقه نارمک، پس از بیهوش کردنم، مرا ربودند. وقتی به‌هوش آمدم متوجه شدم که در کوی بیمه اکباتان هستم و با جیغ و فریاد از مردم کمک خواستم. ماموران با همکاری اهالی محل موفق شدند یکی از مردانی که در ربودن زن جوان نقش داشت را شناسایی و دستگیر کنند. در بازرسی از مخفیگاه متهم تعدادی لوازم سرقتی خودرو کشف شد که متهم چاره‌ای جز اقرار به سرقت ندید. در ادامه متهم دوم پرونده نیز دستگیر شد و در تحقیق از آنها این حقیقت افشا شد که آنها قصد قتل زن جوان را داشتند اما او به‌هوش آمده و با جیغ و فریاد از مردم کمک خواست. بخت با او یار بود که قربانی نقشه دزدان نشد.
ماجرا از این قرار بود که زن جوان استاد دانشگاه بوده و از سال‌ها قبل یکی از سارقان به نام مجید برای انجام کارهای فنی ساختمان به خانه این زن رفت‌وآمد داشته است. این زن معمولا برای کارهای پژوهشی به کشورهای خارجی سفر می‌کرد و مجید (یکی از سارقان) با اطلاع از نبود زن جوان به خانه‌اش می‌رفته و دست به سرقت می‌زد. آخرین‌بار مجید به همراه همدستش نقشه سرقت از خانه استاد دانشگاه زن را کشید اما متوجه شد که سفر زن جوان به‌خاطر کرونا کنسل شده است. به همین دلیل نقشه دیگری طراحی کرد و روز حادثه به بهانه تعمیر سیستم گرمایشی به همراه همدستش وارد ساختمان شدند و به همین بهانه برق ساختمان را قطع کردند. سپس با زخمی کردن زن جوان دست به سرقت لوازم داخل خانه زدند و زمانی که زن جوان قصد داشته درخواست کمک کند، وی را بیهوش کردند.
متهمان پس از بیهوش کردن زن جوان، قصد داشتند او را در بیابان‌های اطراف تهران به قتل برسانند تا ردی از خود به‌جا نگذارند که ناگهان در مسیری که قرار بود زن جوان به قتل برسد او درحالی‌که دست و پایش بسته بود به هوش آمده و از مردم درخواست کمک کرد. به این ترتیب نقشه سارقان نیز برای جنایت ناکام ماند. در همین حال سرهنگ کیومرث حسنوند، سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: متهمان بازداشت شدند و تحقیق از آنها ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید