• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 10 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99456
+
-

جنجال فیلم‌های تایید شده یوفوها

وزرات دفاع آمریکا در اقدامی کم‌سابقه اصالت چند فیلم را که پرواز اشیای ناشناس پرنده را نشان می‌دهد تایید کرده است

جنجال فیلم‌های تایید شده یوفوها

تایید اصــــالت ویدئــــــوهای منتشرشده از اشیای ناشناس پرنده یا یوفو از سوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) باعث یک جنجال جدید شده است. 

وزارت دفاع آمریکا به تازگی چند ویدئو را که از حالت محرمانه خارج  شده منتشر کرده است. این ویدئوها تصاویر دوربین مادون قرمز هواپیماهای جنگنده را نشان می‌دهد که در آنها به وضوح اشیای ناشناس پرنده دیده می‌شوند. برخی از این ویدئوها از چند سال قبل در سایت‌های مختلف منتشر شده بودند اما خیلی‌ها اصالت آنها را مورد تردید قرار می‌دادند. تایید صحت این ویدئوها اما بحث‌های زیادی را میان گروه‌های موافق و مخالف حیات فرازمینی بار دیگر زنده کرده است. 
به گزارش گاردین،پنتاگون در بیانیه خود اعلام کرده: ما تصمیم گرفتیم صحت آنها را به صورت رسمی تایید کنیم تا شک و شبهه‌ای ایجاد نشود، ولی لازم به ذکر است که این اجسام هنوز ناشناخته هستند. در یکی از این ویدئوها جسم کشیده و بیضی شکل دیده می‌شود. خلبان هواپیمایی که تصاویر این شیء را ثبت کرده در این رابطه می‌گوید: زمانی که به آن نزدیک شدم با سرعت بسیار زیادی شروع به حرکت کرد و در کمتر از ۲ ثانیه از من دور شد. تاکنون چنین سرعتی را ندیده بودم.
سال‌هاست که در جهان بحث یوفوها و حیات فرازمینی ادامه دارد. یکی از معتبرترین مشاهدات یوفو در جهان هم متعلق به ایران در سال ۱۳۵۵ است. در شب ۲۸ شهریور ۱۳۵۵ پرسنل نیروی هوایی متوجه شیئی ناشناس در آسمان تهران شدند و 2جنگنده اف-۴ برای شناسایی این شیء به پرواز آمدند. 
با وجود تایید این ویدیوها توسط پنتاگون، ماهیت آنها هنوز مشخص نیست. سناتور هری رید،روز گذشته با اشاره به انتشار این ویدئو در توییتر خود اعلام کرد که آمریکا برای مشخص شدن ماهیت این اشیای پرنده نیاز به برنامه‌ای جدی و علمی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید