• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 9 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99434
+
-

کافه مجلس

  لاریجانی به ریاست بازگشت
سرانجام علی لاریجانی بعد از 24روز دوری از بهارستان به‌دلیل ابتلا به کرونا به مجلس بازگشت و در نشست‌های علنی هفته‌های آتی مجلس حضور خواهد یافت.
 دیروز اسدالله عباسی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه جلسات علنی مجلس هفته آینده با ریاست لاریجانی برگزار می‌شود، به فارس خبر داد: رئیس مجلس از یکشنبه گذشته برای انجام امور در ساختمان مجلس حضور پیدا کرده است. مجلس هفته آینده ۳نوبت جلسه علنی خواهد داشت و جلسات در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه برگزار می‌شود.

  مجلس دهمی‌ها دیگر رسمیت ندارند!
محمد محمودی‌شاه‌نشین، نماینده شهریار، قدس و ملارد درباره وضعیت مبتلایان به کرونا اظهار کرد: متأسفانه فرمانداری و استانداری اطلاعات دقیقی را در اختیار ما قرار نمی‌دهند و جزئیات را اعلام نمی‌کنند.
 استانداری تهران در گذشته جزئیات وضعیت شهرستان‌ها را به ما اعلام می‌کرد اما هم‌اکنون هیچ اطلاعاتی به ما نمی‌دهد. وی به ایلنا گفت: من به‌عنوان نماینده مردم هیچ اطلاعی از وضعیت مبتلایان ندارم. شاید چون ‌ماه پایانی نمایندگی ماست، فرمانداری‌ها و استانداری‌ها‌ هم دیگر نمایندگان دوره دهم مجلس را خیلی به رسمیت نمی‌شناسند.

  «نور»، حق ایران است
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه «پرتاب ماهواره نور جزو حقوق ایران است و به‌عنوان بخشی از راهبرد دفاعی کشور انجام شد» گفت: این موضوع به‌گونه‌ای نیست که منجر به صدور قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل شود.
 وی درگفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تهدید رئیس‌جمهور آمریکا و پاسخ محکم ایران به آن گفت: در این شرایط فقط زبان تهدید حاکم است. طرفین به جای رفتارهای قابل پیش‌بینی رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی دارند و حتی نمی‌خواهند تنش‌زدایی کنند و آن را با به اوج رساندن تهدیدهای متقابل انجام می‌دهند. این رفتارها منحصر به فرد است و امیدوارم حداقل طرفین اگر تنش‌زدایی نمی‌کنند به تعریف تنش ، سطح ، حدود آن و مناقشه بین خود برسند.

  مسئولان کینه‌ها را کنار بگذارند
سید احسن علوی، نماینده سنندج تأکید کرد: مسئولان اگر در‌ماه رمضان بیشتر روی آموزه‌های دینی تمرکز کرده و کینه‌ها را کنار بگذارند می‌توانند دست به‌دست هم داده و مشکلات کشور را کنار بزنند. 
او درباره تأثیر ‌ماه رمضان بر فضای سیاسی و اجتماعی جامعه و ضرورت کمک به نیازمندان، در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: درواقع ‌ماه رمضان، ‌ماه عبادت و در عین حال‌ ماه خودسازی است. هر انسانی اگر در این‌ماه یک قدم به سمت خداوند بردارد، مسیر زندگی او عوض خواهد شد. انسان‌ها در این ‌ماه از پلیدی‌ها فاصله گرفته و به سمت کارهای خوب سوق پیدا می‌کنند.

  بعد نظارتی مجلس مغفول مانده است
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: آیین‌نامه مجلس باید کاملا تغییر کند چرا که بعد نظارتی در پارلمان مغفول مانده است. 
ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر ضرورت اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار کرد: به‌دلیل تورم قانون، لازم است که آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم تغییر کند. او افزود: حدود ۱۲هزار عنوان قانونی در کشور ما وجود دارد درحالی‌که این رقم در دیگر کشور‌های جهان حدود ۲۵۰۰تا ۳۵۰۰ عنوان قانونی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید